Auto Świat Wiadomości Aktualności Hyundai anuluje zamówienia na model Ioniq 5. To kolejny cios dla polskich klientów

Hyundai anuluje zamówienia na model Ioniq 5. To kolejny cios dla polskich klientów

Hyundai to kolejny producent, który anuluje zamówienia na nowe samochody złożone jeszcze w 2021 r. Klienci skarżą się, że dilerzy rozwiązują umowy rezerwacyjne dotyczące modelu Ioniq 5. Niedoszli właściciele elektrycznego crossovera będą mogli zamówić samochody na podstawie cennika dotyczącego roku modelowego 2023. Na kupno samochodu w ustalonej pierwotnie cenie nie ma szans.

Hyundai IONIQ 5
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Hyundai IONIQ 5
  • Hyundai zdecydował o skasowaniu ok. 200 polskich zamówień na samochody Ioniq 5
  • Przyczyną jest brak półprzewodników i innych materiałów niezbędnych do wyprodukowania tych samochodów
  • Klienci, którzy nie dostaną zamówionego samochodu, mogą złożyć nowe zamówienie na auto z roku modelowego 2023, jednak bez gwarantowanej daty dostawy
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

To już plaga anulowanych zamówień na samochody zamówione jeszcze w ubiegłym roku przez polskich klientów. Do grona firm, które nie są w stanie zrealizować większej liczby zamówień, dołączył właśnie Hyundai. Problem dotyczy modelu elektrycznego Ioniq 5. W większości chodzi o zamówienia aut wyposażonych w baterie o pojemności 72 kWh.

Hyundai: nie mamy z czego robić aut

"Wskutek wciąż odczuwalnych konsekwencji pandemii COVID-19, przerwanych łańcuchów dostaw, których doświadczamy nadal, a także wobec najświeższych wydarzeń dotyczących wojny w Ukrainie, sytuacja na rynku motoryzacyjnym niestety nie ulega poprawie. Nie otrzymaliśmy odpowiedniej liczby półprzewodników i innych komponentów koniecznych do wyprodukowania samochodów zamówionych z rokiem modelowym 2022".

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

O decyzji o anulowaniu zamówień przesądziły zmiany, jakie zachodzą w samochodach z roku modelowego 2023. To m.in. pojemność baterii, która w "większej" wersji urosła z 72 do 77 kWh. Oczywiście klienci, którzy zamówili wersje Ioniqa 5 z baterią 72 kWh, chętnie przyjęliby samochody z powiększonym pakietem akumulatorów, jednak te samochody są droższe, a ani producent, ani importer nie są gotowi tych kosztów wziąć na siebie.

Hyundai: zamów raz jeszcze, będziesz potraktowany priorytetowo

Klienci, którzy zdecydują się zamówić samochód ponownie, nie mogą wprawdzie liczyć na specjalny rabat, muszą też pogodzić się z większym wydatkiem (o ok. 10 proc., ceny rosną o 16-28 tys. zł w zależności od wersji), ale dostają obietnicę, że ich zamówienia zostaną zrealizowane priorytetowo. Dobrej wiadomości (że będzie priorytet) towarzyszy jednak zła wiadomość: "W tej chwili nie jesteśmy w stanie podać wiążących terminów dostaw zamówionych teraz samochodów. Dotyczy to zarówno modelu IONIQ 5 rok modelowy 2023 jak również pozostałych modeli z naszej gamy".

Liczba anulowanych przez Hyundaia polskich zamówień na model Ioniq 5 to ok. 200 egzemplarzy. Obecnie najtańszy Ioniq 5 kosztuje 203 tys. 900 zł, a za najdroższą wersję z napędem 4WD trzeba zapłacić 286 tys. 900 zł.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków