Dominująca pozycja Toyoty wśród azjatyckich producentów w Europie wydaje się być zagrożona. Po pierwszych dziesięciu miesiącach 2010 roku koreańska grupa Hyundai-Kia po raz pierwszy pokonała japoński koncern pod względem liczby sprzedanych samochodów.

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) obydwie marki koncernu sprzedały 521369 aut, czyli o 4 proc. więcej niż analogicznym okresie 2009 roku. Wynik Toyoty (łącznie z samochodami marki Lexus) to 511754 pojazdów. W porównaniu z pierwszymi dziesięcioma miesiącami 2009 roku oznacza to spadek o 17 proc.

Jednym z powodów słabych wyników sprzedaży Toyoty mogą być liczne akcje serwisowe, które nadszarpnęły nieskazitelny dotąd wizerunek marki. Koreańscy konkurenci wprowadzili na rynek kilka nowych modeli – Kię Vengę, Hyundaia iX35 czy Kię Sportage. W ofercie Toyoty oprócz liftingu Aurisa i RAV4 nie pojawiły się żadne istotne nowości.

Od stycznia do października 2010 roku w Europie zarejestrowano 11,6 mln nowych samochodów, o 5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku.