Najnowsza odsłona Hyundai'a i40 zyskała kaskadowy grill, który zdobi najnowsze modele tej marki, oraz nowe 18-calowe felgi aluminiowe, które będą oferowane razem z dotychczasowymi obręczami w rozmiarach 16 i 17 cali. Ponadto auto będzie dostępne w nowych kolorach karoserii, znanych z flagowego SUV-a Santa Fe, i czerwonym wykończeniem wnętrza (obok czarnego i beżowego).

Modernizacji poddano niemal całą gamę silnikową w celu spełnienia najnowszej normy emisji spalin Euro 6D-Temp. Jednostkę 1.7 CRDi zastąpiono nowo opracowanym turbodieslem o pojemności 1,6 litra. Jego podstawowa wersja oferuje 115 KM i 280 Nm momentu obrotowego i połączona jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Mocniejszy wariant generuje 136 KM i 320 Nm i za dopłatą będzie dostępny z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową.

Z benzyniaków pozostawiono wolnossący motor 1.6 GDI o mocy 135 KM, współpracujący wyłącznie z ręczną skrzynią biegów. Z oferty wycofano 165-konny silnik dwulitrowy.

Dotychczasowy system informujący o konieczności hamowania przed przeszkodą wzbogacono o funkcję autonomicznego hamowania awaryjnego (działa od prędkości 10 km/h).

Hyundai i40 po liftingu pojawi się w polskich salonach na przełomie 2018 i 2019 roku.