IAA Transportation 2022 w Hanowerze to największe na świecie wydarzenie w branży transportowej. To tutaj mogłem przekonać się, w jakim kierunku podąża transformacja całego sektora i jak będą wkrótce wyglądać ciężarówki, autobusy i pojazdy użytkowe. Ale nie tylko, bo było też kilka zaskakujących wynalazków.
Targi właśnie otworzyły bramy dla wszystkich odwiedzających. Zainteresowani nowościami z branży transportowej goście będą mogli od 20 do 25 września br. zobaczyć na własne oczy, jak zmienia się ten sektor. A zmienia się gruntownie, bo tak jak inne branże skupia się na rozwiązaniach neutralnych dla klimatu. Nikogo nie powinno zatem dziwić, że niemal na każdym stoisku zostały zaprezentowane nowe pojazdy z napędem elektrycznym, wodorowym lub zasilane... siłą mięśni.
IAA Transportation 2022 w Hanowerze
Tematem tegorocznej edycji – pierwszej po zmianie nazwy z IAA Commercial Vehicles na IAA Transportation i pierwszej od czasu wybuchu pandemii – są "Ludzie i towary w ruchu". Nie zabrakło więc ani wodorowych autobusów, ani naczep ciężarowych z własnymi motorami elektrycznymi czy rowerów cargo. W naszej galerii znajdzie się też jednak coś dla fanów klasycznych silników Diesla, ciężarowych i dostawczych oldtimerów lub chińskiej motoryzacji.
Galeria zdjęć
1/91 To nie elektryczny mikrodostawczak...
1/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
2/91 ...tylko zabudowany e-rower cargo Antric.
2/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
3/91 Francuski mikrobus Lohr mieści tylko kilka osób.
3/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
4/91 Ale można podpiąć do niego kolejne jako wagony.
4/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
5/91 Autobus szkolny na bazie Toyoty ProAce? Proszę bardzo!
5/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
6/91 Swoje stoisko na targach IAA miało też wojsko.
6/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
7/91 Jeden z polskich akcentów - ładowarki EkoEnergetyki.
7/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
8/91 Ładowarek na targach IAA Transportation nie brakowało.
8/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
9/91 Opony GoodYear do większych pojazdów.
9/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
10/91 I chińskie opony PRINX Chengshan.
10/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
11/91 A to Maxus eT90, elektryczny pikap z Chin.
11/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
12/91 Maxus eT90 to tegoroczna nowość marki.
12/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
13/91 BYD (też Chiny) pokazał elektryczne ciężarówki.
13/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
14/91 Dongfeng (znany u nas jako DFSK), czyli znowu Chiny.
14/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
15/91 Elektryczne Dongfengi do miasta.
15/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
16/91 Chińskie ciągniki siodłowe XCMG.
16/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
17/91 A te auta nie są chińskie, choć tak wyglądają.
17/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
18/91 Zwłaszcza w środku.
18/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
19/91 To jednak amerykańskie "elektryki" Cenntro.
19/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
20/91 Zdjęcie z 2002 r.? Nie, to Cenntro z 2022 r.
20/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
21/91 Ale Cenntro ma też małe elektryczne dostawczaki.
21/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
22/91 I pojazd terenowy ORV.
22/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
23/91 Z bardzo surowym wnętrzem i ubogim wyposażeniem.
23/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
24/91 Nextem Orca to włoska propozycja małego e-dostawczaka.
24/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
25/91 Ale Włosi pokazali też taką maszynę.
25/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
26/91 Iveco Tigrotto z napędem 4x4.
26/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
27/91 I wnętrzem w stylu retro à la Fiat 500.
27/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
28/91 A to kabina Iveco e-Daily w specjalnej wersji Leoncino.
28/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
29/91 I jeszcze drewniana "paka" Tigrotto.
29/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
30/91 Renault zamieniło Kangoo w... motel.
30/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
31/91 Renault Kangoo Hippie Caviar Motel.
31/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
32/91 Renault Kangoo Hippie Caviar Motel.
32/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
33/91 Renault Kangoo Hippie Caviar Motel.
33/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
34/91 Renault Kangoo Hippie Caviar Motel.
34/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
35/91 Renault Kangoo Hippie Caviar Motel.
35/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
36/91 Był też wodorowy autobus szkolny na bazie Mastera.
36/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
37/91 Ford pokazał e-Transita Custom.
37/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
38/91 Ford e-Transit Custom.
38/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
39/91 A to spalinowe odpowiedniki, czyli Transit Custom.
39/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
40/91 Ford Transit Custom w "terenowej" wersji Trail.
40/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
41/91 Wnętrze Forda Transita Custom.
41/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
42/91 Był też nowy Ford Ranger.
42/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
43/91 Ford Ranger Raptor Wildtrak.
43/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
44/91 Ford Ranger Raptor.
44/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
45/91 Wnętrze Forda Rangera.
45/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
46/91 Ambulans na bazie nowego Volkswagena Amaroka.
46/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
47/91 I elektryczny ambulans Volkswagena.
47/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
48/91 Volkswagen ID. Buzz w nietypowej zabudowie.
48/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
49/91 Jedna z firm przerobiła nawet ID.Buzza na... wywrotkę.
49/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
50/91 Stoisko Volkswagena na targach IAA Transportation.
50/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
51/91 Kolejny polski akcent, czyli wodorowy NesoBus.
51/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
52/91 Elektryczne autobusy Karsan.
52/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
53/91 W tle norweski autobus autonomiczny.
53/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
54/91 Mechanizm wykorzystywany w autobusach przegubowych.
54/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
55/91 Stoisko z lampami do autokarów Setra.
55/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
56/91 Reflektory autokarów Setra.
56/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
57/91 Stoisko z oświetleniem akcesoryjnym.
57/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
58/91 Miejsce pracy kierowcy Scanii zasilanej CNG.
58/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
59/91 Kabina Scanii z leżanką.
59/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
60/91 Model silnika Scanii.
60/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
61/91 Stoisko firmy Linamar.
61/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
62/91 Budowa dodatkowej osi autobusu lub ciągnika.
62/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
63/91 Podwozie wodorowej ciężarówki do zabudowy.
63/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
64/91 Przekrój kabiny ciągnika firmy MAN.
64/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
65/91 DAF miał podobny eksponat.
65/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
66/91 Elektryczne ciągniki siodłowe firmy DAF.
66/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
67/91 Elektryczny ciągnik siodłowy Volvo.
67/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
68/91 Elektryczna ciężarówka Volvo.
68/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
69/91 Naczepa z własnym napędem elektrycznym.
69/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
70/91 Amerykańska, elektryczna Nikola Tre BEV.
70/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
71/91 Wodorowa Nikola Tre FCEV.
71/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
72/91 Parametry Nikoli Tre FCEV.
72/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
73/91 Stoisko Iveco i Nikoli.
73/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
74/91 16-tonowa elektryczna ciężarówka Volta Zero.
74/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
75/91 16-tonowa elektryczna ciężarówka Volta Zero.
75/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
76/91 Wodorowa ciężarówka Tevva.
76/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
77/91 Mitsubishi FUSO eCanter.
77/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
78/91 Mitsubishi FUSO eCanter.
78/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
79/91 Stoisko Boscha na targach IAA Transportation.
79/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
80/91 Sevic, czyli małe dostawcze "elektryki" z Niemiec.
80/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
81/91 Sekcja oldtimerów na targach IAA Transportation.
81/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
82/91 Sekcja oldtimerów na targach IAA Transportation.
82/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
83/91 Sekcja oldtimerów na targach IAA Transportation.
83/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
84/91 Sekcja oldtimerów na targach IAA Transportation.
84/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
85/91 Sekcja oldtimerów na targach IAA Transportation.
85/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
86/91 Sekcja oldtimerów na targach IAA Transportation.
86/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
87/91 Sekcja oldtimerów na targach IAA Transportation.
87/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
88/91 Zabytkowy Opel Blitz na targach IAA w Hanowerze.
88/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
89/91 Targi IAA Transportation 2022 w Hanowerze.
89/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
90/91 Targi IAA Transportation 2022 w Hanowerze.
90/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
91/91 Targi IAA Transportation 2022 w Hanowerze.
91/91
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.