Jak się okazuje promocje, sięgające nawet 20 proc., zrobiły swoje. Sprzedaż zwiększyło wycofanie z oferty samochodów spełniających tylko wymagania normy Euro 4 oraz likwidacja tzw. kratki.

Do końca listopada 2010 roku sprzedano w Polsce 297,6 tys. nowych aut, a więc o 5,8 tys. więcej niż w ciągu 11 miesięcy minionego roku.

Zakładając, że sprzedaż utrzyma się na obecnym poziomie, to 31 grudnia możemy spodziewać się wyniku powyżej 325 tys. egzemplarzy.

Zdecydowanym liderem pozostaje marka Skoda. Samochody tej marki w listopadzie 2010 roku kupiło 3 779 użytkowników. W tym roku polski importer sprzedał 9 890 egz. więcej niż przed rokiem.

W listopadzie najpopularniejszym modelem Škody była tradycyjnie już Octavia. Na jej zakup zdecydowało się 1 678 nowych nabywców.

Marka Sprzedaż I-XI. 2010 Sprzedaż XI 2009 Zmiana % Zmiana szt.
Skoda 34 301 34 620 -0,92 -319
Volkswagen 24 411 24 245 0.68 166
Ford 23 764 24 496 -2.99 -732
Fiat 23 567 29 381 -19.79 -5 814
Toyota 22 162 25 318 -12,47 -3 156
Opel 21 393 19 674 8,74 1 719
Renault 17 179 15 643 9,82 1 536
Kia 14 822 13 299 11,45 1 523
Hyundai 13 277 11 434 16,12 1 843
Peugeot 12 983 11 431 13,58 1 552
Rynek 297 603 291 708 2,02 5 859

Źródło: SAMAR