Jak się okazuje promocje, sięgające nawet 20 proc., zrobiły swoje. Sprzedaż zwiększyło wycofanie z oferty samochodów spełniających tylko wymagania normy Euro 4 oraz likwidacja tzw. kratki.
Do końca listopada 2010 roku sprzedano w Polsce 297,6 tys. nowych aut, a więc o 5,8 tys. więcej niż w ciągu 11 miesięcy minionego roku.
Zakładając, że sprzedaż utrzyma się na obecnym poziomie, to 31 grudnia możemy spodziewać się wyniku powyżej 325 tys. egzemplarzy.
Zdecydowanym liderem pozostaje marka Skoda. Samochody tej marki w listopadzie 2010 roku kupiło 3 779 użytkowników. W tym roku polski importer sprzedał 9 890 egz. więcej niż przed rokiem.
W listopadzie najpopularniejszym modelem Škody była tradycyjnie już Octavia. Na jej zakup zdecydowało się 1 678 nowych nabywców.
Marka | Sprzedaż I-XI. 2010 | Sprzedaż XI 2009 | Zmiana % | Zmiana szt. |
Skoda | 34 301 | 34 620 | -0,92 | -319 |
Volkswagen | 24 411 | 24 245 | 0.68 | 166 |
Ford | 23 764 | 24 496 | -2.99 | -732 |
Fiat | 23 567 | 29 381 | -19.79 | -5 814 |
Toyota | 22 162 | 25 318 | -12,47 | -3 156 |
Opel | 21 393 | 19 674 | 8,74 | 1 719 |
Renault | 17 179 | 15 643 | 9,82 | 1 536 |
Kia | 14 822 | 13 299 | 11,45 | 1 523 |
Hyundai | 13 277 | 11 434 | 16,12 | 1 843 |
Peugeot | 12 983 | 11 431 | 13,58 | 1 552 |
Rynek | 297 603 | 291 708 | 2,02 | 5 859 |
Źródło: SAMAR