Analiza pierwszego półrocza 2016 r. porównuje marże producentów brutto, a więc bez odjęcia spłaty odsetek od kredytów i obowiązkowych podatków. Liderami okazali się dwaj producenci luksusowych aut sportowych. Jak się okazało, największy zysk z każdego wyprodukowanego samochodu ma Ferrari. Włoski producent jest w komfortowej sytuacji, bo może wybierać klientów i dyktować ceny bez ograniczeń. Jedno sprzedane Ferrari, to 56 000 euro zysku brutto. Nawet, gdy od tego odejmiemy podatek, to i tak spora kwota pozostanie na koncie producenta.

Marże i zysk producentów samochodów – ranking najlepszych w I półroczu 2016 r.

Producent Marża (%) Zysk (Euro)
Ferrari 18 56 000
Porsche 16,7 15 641
Skoda 9,6 1 589
BMW 9,5 3 337
Audi 8,8 3 337
Ford Motor Company 8,7 1 652
Ford Europa bd 973
General Motors 8,6 1 912
Opel bd 190
Mercedes-Benz 7,9 3 192
Jaguar-Land Rover bd 4 068
Fiat Chrysler (FCA) 5,9 1 330
Fiat bd 356
Maserati bd 4 000
Volvo bd 2 340
Toyota 8,0 bd
Peugeot-Citroen 6,8 844
Hyundai-Kia 6,0 bd
Hyundai bd 773
Kia bd 725
Renault-Nissan 4,7 bd
Nissan bd 2 088
Renault bd 715
VW Group 5,4 801
Volkswagen 1,7 395
SEAT 2,1 337