Jeden z najbardziej sportowych pod względem właściwości jezdnych i pod względem wyglądu dużych crossoverów - Infiniti FX jest teraz dostępny z nowym silnikiem pod maską - dieslem.

Nie jest to jedyna nowość Infiniti w Europie. Wraz z tym silnikiem, na rynku pojawiają się nowe technologie bezpieczeństwa - ostrzegania przed kolizjami z przodu oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu.

Wykorzystując atuty FX, nowoczesny silnik diesla V6 oferuje jeszcze wyższy moment obrotowy, a równocześnie znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i niższą emisję CO2.

Pod nazwą FX30d, skrywają się samochody w czterech wersjach wyposażenia: luksusowa odmiana G, sportowa S oraz ich bogatsze odpowiedniki - wersje Premium. Samochody dołączą do modeli FX z silnikami benzynowymi V6 i V8, tworząc nową linię na rok 2010. I to w cenach na poziomie cen analogicznych wersji z silnikiem benzynowym V6.

Ogłoszone dzisiaj ceny FX30d zaczynają się od 252 800 złotych. Nowy diesel jest dostępny zarówno w luksusowej wersji GT, jak i w bardziej sportowej - S. Wraz z jego pojawieniem się, Infiniti wprowadza nowe wersje Premium, wyposażone standardowo we wszystkie opcjonalne elementy.

Nowoczesna, lekka konstrukcja FX’a oraz właściwości aerodynamiczne dobrze współgrają z nowym silnikiem diesla V6. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostało zmniejszone do 9,0 l/100 km zaś emisja CO2 ograniczona do 238 g/km.

Nowy silnik imponuje momentem obrotowym wynoszącym 550 Nm, osiąganych już przy 1750 obr./min. Silnik z wtryskiem piezoelektycznym, sprzężony ze standardową siedmiobiegową przekładnią automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń, rozpędza tego bardziej ekologicznego FX’a od 0 do 100 km/h już w 8,3 sekundy i pozwala na rozwinięcie prędkości do 212 km/h.

Sportowe zalety FX szczególnie uwydatnia wersja FX30dS, której głównym celem jest zadowalanie kierowcy. Specyfikacja diesla w wersji S obejmuje m. in. 21-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, sportowe zawieszenie oraz układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych.

Nabywcy FX mogą wybierać między luksusem wersji GT, a sportowymi właściwościami wersji S. Standardowe wyposażenie wersji GT na rok 2010, zarówno dla FX30 z silnikiem diesla jak i FX37 z silnikiem benzynowym, obejmuje m.in.: siedmiobiegową przekładnię automatyczną z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy, inteligentny system napędu na cztery koła, skórzaną tapicerkę, podgrzewane i wentylowana przednie fotele, reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów, kamerę cofania i czujniki parkowania, elektryczną regulację przednich foteli i kierownicy oraz 20-calowe aluminiowe felgi. Za tak wyposażony samochód z silnikiem Diesla, klienci musza zapłacić 252 800 zł.

Osobom szczególnie zafascynowanym sportowymi genami modelu FX dedykowana jest wersja S. Jej standardowe wyposażenie to sportowe fotele, amortyzatory systemu ciągłej kontroli tłumienia w zawieszeniu, 21-calowe felgi aluminiowe i - tylko w wersji S dla FX z silnikiem diesla lub z pięciolitrowym silnikiem benzynowym V8 - układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych, poprawiający zarówno stabilność, jak i zwrotność samochodu. Elementami zewnętrznie wyróżniającymi wersję S są przyciemnione klosze lamp przednich, wykonane z ciemnego chromu boczne wloty powietrza oraz nakładki na progi. Infiniti FX30d S to koszt 263 100 zł.

Nowe wersje Premium to natomiast już znane, ale wzbogacone wersje GT i S. Szczególnie ważną rolę w wersjach Premium odgrywa bezpieczeństwo, bo to przecież właśnie FX otrzymał najwyższą z możliwych, pięciogwiazdkową ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Wersje GT Premium (274 700 zł) i S Premium (285 000 zł.)dla FX30d, podobnie jak FX37 są wyposażone w elementy innowacyjnej technologii Infiniti zwanej Tarczą Bezpieczeństwa, takie jak inteligentny tempomat z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomaganie hamowania czy system ostrzegania przed kolizjami z przodu.

Modele FX z silnikami diesla już można zamawiać. Pierwsze egzemplarze wyjadą z polskich Centrów Infiniti na początku lipca.