W wersji modelowej Infiniti Q50 2016 debiutuje druga generacja firmowego systemu bezpośredniego kierowania adaptacyjnego (DAS – Direct Adaptive Steering™),  kompleksowo zmodyfikowana w porównaniu do przełomowego systemu pierwszej generacji. Standardowy tryb kierowania zapewnia teraz jeszcze lepsze czucie kierownicy i pełniejszą informację zwrotną z drogi − bardziej zbliżone do tych w samochodach z tradycyjnym układem kierowniczym.

Q50 jest także, jako pierwsze Infiniti, wyposażony w sterowane elektronicznie zawieszenie dynamiczne Infiniti (DSS – Dynamic Digital Suspension), które zapewnia temu sportowemu sedanowi optymalne połączenie komfortu jazdy z wiodącą w klasie dynamiką oraz zwrotnością. Kierowców, którzy szukają dynamicznych ustawień, dostosowanych do ich specyficznych wymagań, ucieszy fakt, że przełącznik trybu jazdy (DMS – Drive Mode Selector) może być teraz wzbogacony o tryb osobisty (Personal), który pozwala na wyjątkowe skonfigurowanie charakterystyki pracy silnika, zawieszenia i układu kierowniczego.

Infiniti Q50 jest oferowany w pięciu wersjach silnikowych. Dla Q50 2016 opracowano całkiem nowy, trzylitrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy V6 z nowej i wyjątkowej rodziny jednostek napędowych VR. Ma on zapewniać optymalną moc i optymalny moment obrotowy, a przy tym większą ekonomikę spalania. Na rynki europejskie oferowana jest jego silniejsza wersja, która dostarcza 405 KM mocy przy 6400 obrotach na minutę i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 475 Nm w zakresie obrotów 1600-5200. Z kolei wersja druga (oferowana choćby na rynki Bliskiego Wschodu) generuje moc 304 KM przy 6400 obrotach na minutę oraz moment obrotowy o wartości 400 Nm w zakresie obrotów 1600-5200.

Te parametry osiągnięto przy jednoczesnej poprawie efektywności zużycia paliwa aż o 6,7%, co w przypadku jednostki napędowej o mocy 400 KM oznacza najlepszy w klasie stosunek mocy do zużycia paliwa.

Nowy, zaawansowany system podwójnego doładowania pozwala na płynne i natychmiastowe dostarczanie mocy, równocześnie przyczyniając się do wzrostu efektywności. Połączenie nowego czujnika prędkości obrotowej turbiny oraz zoptymalizowanej konstrukcji łopatek turbiny przyczyniło się z kolei do zwiększenia wydajności przy błyskawicznej reakcji przepustnicy. Czujnik prędkości obrotowej turbiny umożliwił zwiększenie prędkości turbiny o 10%, co przyniosło podniesienie poziomu obrotów turbosprężarki nawet do 220 000 obrotów na minutę. Dzięki możliwości pracy z większymi prędkościami obrotowymi, układ twin-turbo pozwala na uzyskanie wyższej mocy i wyższego momentu obrotowego.

Zaawansowany system sterowania fazami rozrządu zaworów, wraz z nowym elektrycznym układem regulującym, przyspiesza reakcje przepustnicy, a tym samym odpowiedź silnika na polecenia kierowcy. Kolejną zaletą tego systemu jest szybsze, a więc bardziej efektywne sterowanie fazami rozrządów, co dzięki precyzyjniejszej kontroli procesu spalania przekłada się na efektywniejsze wykorzystanie paliwa. Nowy, zastosowany po raz pierwszy, system bezpośredniego wtrysku benzyny DIG, pozwala na bardziej precyzyjne sterowanie wtryskiem paliwa do komór spalania, w zależności od położenia przepustnicy i aktualnej prędkości obrotowej silnika. System DIG znacząco przyczynia się do tego, że nowy silnik jest najbardziej ekologicznym i najbardziej wydajnym silnikiem V6 w historii Infiniti.

Jak pamiętamy, Q50 został zaprojektowany od podstaw z przesłaniem zaprezentowania odważnej stylistyki marki Infiniti, jej dynamicznych osiągów oraz wiodących w klasie technologii. Teraz, w trzecim roku obecności Q50 na rynku, w okresie od stycznia do października 2015 na całym świecie sprzedano prawie 50 tysiącach egzemplarzy, co stanowi wzrost o 65% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014.