• Aż 96 proc. klientów wybierających SUV-y Lexusa (UX, NX, RX, RX L, GX i LX) decyduje się na zelektryfikowaną wersję
  • W 2019 roku firma sprzedała swój 10-milionowy pojazd i odnotowała aż 20-procentowy wzrost sprzedaży aut z napędem hybrydowym

Europa to szczególny rynek dla japońskich marek premium. W przypadku Acury czy Infiniti trudno wspominać o dużych sukcesach. Luksusowa marka HondY na krótko zagościła na Ukrainie czy w Wielkiej Brytanii. W przypadku Infiniti było zdecydowanie lepiej pod względem dostępności w Europie, ale skutek i tak był ten sam. Marka należąca do Nissana na dobre wycofała się z Europy.

Na placu boju pozostał zatem tylko jeden gracz z Japonii – Lexus. Luksusowa marka koncernu Toyoty radzi sobie przy tym całkiem dobrze. Chętnych na samochody z charakterystycznym logo z literą "L" nie brakuje. Co więcej – klientów wręcz przybywa.

W zeszłym roku Lexus odnotował przyrosty niemal we wszystkich krajach świata, w których jest obecny. Najlepiej poradził sobie na jednym z największych światowych rynków, czyli w Chinach. Odnotowano bowiem aż 25 proc. wyższą sprzedaż z wynikiem ok. 202 tys. egzemplarzy. Spore przyrosty dotyczą również Japonii (13 proc. i sprzedaż 62 tys. sztuk) oraz Europy (łącznie 87 tys. sztuk i 14 proc. w górę). Większe zainteresowanie dotyczy również Bliskiego Wschodu (8 proc. i 32 tys. sztuk) i wschodniej części Azji (34 tys. i również 8 proc.). Na największym rynku Lexusa, czyli w USA, utrzymano zaś wynik z rekordowego 2018 roku, czyli ok 325 tys. aut. Na tym nie koniec.

Ubiegły rok zapisał się w historii Lexusa także z dość szczególnego względu. To w 2019 roku firma sprzedała swój 10-milionowy pojazd i odnotowała aż 20-procentowy wzrost sprzedaży aut z napędem hybrydowym (Lexus sprzedaje bowiem nie tylko auta hybrydowe). Co więcej hybrydowy napęd cieszy się ogromnym powodzeniem w jednym z najpopularniejszych segmentów rynku, czyli SUV. Aż 96 proc. klientów wybierających SUV-y Lexusa (UX, NX, RX, RX L, GX i LX) decyduje się na zelektryfikowaną wersję.

Naturalnie nie sposób pominąć wyników wypracowanych przez Lexusa w Polsce. W tym jakże trudnym roku Lexus znajduje się w pierwszej piątce w segmencie premium z wynikiem 2578 aut (dane od stycznia do końca sierpnia 2020 roku,) wyprzedzając takich rywali jak: Porsche, Land Rover, Jaguar czy Tesla. Na dodatek drugi rok z rzędu firma wygrała w Wielkim Teście Salonów 2020 zorganizowanym przez Auto Świat i firmę badawczą Kantar.

Co zatem dalej? Lexus zapowiada dalszą elektryfikację. Prócz napędów hybrydowych marka rozwija także napędy całkowicie elektryczne. Premierę pierwszego seryjnego auta mamy już za sobą: UX 300e, a to dopiero początek.