Hybrydowy crossover, to także pierwszy model nowej kategorii, którą nazwano HUV (Hybrid Utility Vehicle). Nowy model stanowi rozwinięcie konceptu, który poznaliśmy podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem. Nad jego kształtem pracowali specjaliści w centrum Kia w Kaliforni i koreańskim Namyang.

To pierwszy model marki Kia, który wykorzystuje nowa platformę, zaprojektowaną specjalnie do aut hybrydowych. Wcześniej zastosowano ją do Hyundaia Ioniq, który także jest dawcą systemu napędowego.

Kia Niro ma długość 4356 mm, szerokość 1801 mm i wysokość 1534 mm, przy rozstawie osi 2700 mm. Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik 1.6 GDI pracujący w systemie Atkinsona o mocy 105 KM i maksymalnym momencie obrotowym 146 Nm. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i maksymalnym momencie obrotowym 169 Nm.

Podobnie jak Hyundai Ioniq, nowa Kia za pośrednictwem elektronicznego asystenta uczy kierowcę jazdy, która umożliwia maksymalne wykorzystanie możliwości systemu hybrydowego.

Podczas premiery Niro potwierdzono również wersję plug-in hybrid, która będzie dostępna w późniejszym okresie.