Stonic po liftingu nie zmienił się znacząco pod względem stylistyki nadwozia oraz wyglądu wnętrza, ale za to wprowadzono więcej opcji, które pozwalają na jego personalizację. To zasługa nowych kolorów karoserii i dachu oraz wariantów połączeń kolorystycznych wnętrza.
Crossover może być wyposażony w 8-calowy, dotykowy ekran zintegrowany z nawigacją oraz szereg asystentów wspomagających kierowcę podczas prowadzenia i sprawiających, że jazda jest bezpieczniejsza i bardziej komfortowa.
W zmodernizowanym modelu pojawiły się również nowe układy napędowe. Dzięki temu Stonicr dostępny jest teraz jako miękka hybryda o mocy 120 KM. W tym przypadku napęd na koła przekazywany jest za pomocą 6-stopniowej, mechanicznej skrzyni z systemem Clutch-By-Wire czyli z elektronicznie sterowanym sprzęgłem lub za sprawą dwusprzęgłowej, 7-stopniowej przekładni. Niezależnie od wybranej skrzyni biegów w aucie występuje funkcja żeglowania aktywowana do prędkości 125 km/h.
Oprócz tego w gamie jest jeszcze silnik 1.0 T-GDI o mocy 100 KM (współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią lub 7-biegową, dwusprzęgłową). Bazową wersję silnikową stanowi wolnossący benzyniak 1.2 DPI generujący 84 KM.
Kia Stonic po modernizacji trafia właśnie do sprzedaży w Polsce, jej ceny zaczynają się od 62 990 zł za model 1.2. Ceny 100-konnej odmiany starują od 66 990 zł, a topowej od 71 490 zł.
Kia Stonic – cennik
Napęd/wersja wyposażenia | M | L | GT Line |
1.2 DPI/84 KM/5 man. | 62 990 zł | 70 990 zł | – |
1.0 T-GDi/100 KM/ 6 man. | 66 990 zł | 75 990 zł | 85 490 zł |
1.0 T-GDi/100 KM/7 aut. | 72 990 zł | 81 990 zł | 91 490 zł |
1.0 T-GDi/120 KM/6 iMT (Clutch-By-Wire) | 71 490 zł | 80 490 zł | 89 990 zł |
1.0 T-GDi/120 KM/7 aut. | – | 86 490 zł | 95 990 zł |