Wytypowana do kontroli ciężarówkę poddano standardowym procedurom. Ważenie wykazało, że zespół pojazdów z ładunkiem ważył 47,55 tony zamiast przepisowych 40. Inspektorzy z Gorzowa Wielkopolskiego wykryli także przeciążoną podwójną oś napędową — 25,1 tony to o 7,1 tony za dużo. Co istotne, kierowca doskonale zdawał sobie z tego sprawę, ponieważ taka informacja wyświetlała się tuż przed jego oczami na komputerze pokładowym pojazdu.

Następnie ciężarówkę zmierzono i okazało się, że o 29 cm przekroczono także dozwoloną wysokość (4,29 m).

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Przewoźnik wykonujący tego typu transport nienormatywnym pojazdem powinien uzyskać zezwolenie kategorii V, jednak kierowca go nie posiadał. Inspektorzy pokreślili, że w przypadku ładunku podzielnego taki dokument i tak nie uprawniałby go do wykonania przejazdu.

Na kierowcę nałożono mandat karny i zakazano dalszej jazdy. Ciężarówkę skierowano na parking strzeżony do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Kara finansowa nie ominie także przewoźnika. Wszczęte postępowanie administracyjne może zakończyć się grzywną w wysokości nawet 20 tys. zł — podała w komunikacie WITD z Gorzowa Wlkp.

Kierowca wiedział, że ryzykuje wysoką karą Foto: WITD w Gorzowie Wlkp.
Kierowca wiedział, że ryzykuje wysoką karą