W pierwszej piątce najpopularniejszych samochodów w naszym kraju znajduje się także model Rapid. Już siódmy rok z rzędu Skoda nie daje szans konkurencji na polskim rynku. Także w 2015 roku czeska marka była zdecydowanym numerem 1 w Polsce, sprzedając najwięcej samochodów także wśród klientów indywidualnych. Lider rynku utrzymał swoją pozycję w tej klasyfikacji sprzed roku, zwiększając przewagę nad kolejnymi producentami w zestawieniu.

Cały rynek samochodów nowych kupowanych przez klientów indywidualnych nieznacznie zmalał w 2015 roku: zarejestrowali oni 123 289 samochodów wobec 126 189 zarejestrowanych w 2014 roku, co jest spadkiem o 2,3%.

Sama marka Skoda w tym czasie zdecydowanie poprawiła jednak swój wynik: w 2015 roku Klienci indywidualni zarejestrowali 14 210 samochodów tej marki, to jest o 7,93% więcej niż przed rokiem (13 166 samochodów). Tym samym zwiększył się rynkowy udział Skody z 10,43% do 11,53%.

„Utrzymanie pierwszej pozycji i zachowanie tendencji wzrostowej w Polsce jest doskonałym osiągnięciem całej Skody” – mówi Dariusz Brodnicki, Dyrektor Sprzedaży marki Skoda. „Na rezultat ten składa się wiele wypracowywanych przez lata czynników: bardzo korzystna dla Klienta oferta, zaangażowani dealerzy, nowoczesne salony sprzedaży i w końcu – nowoczesne i atrakcyjne samochody.”

Od momentu debiutu nieustannie zwiększa on swoją popularność: wśród klientów indywidualnych poprawił on swój wynik z 2014 roku aż o 74,36% (z 3 023 egzemplarzy zarejestrowanych w 2014 roku do 5 271 sztuk w 2015). To największy wzrost całego rynku i zdecydowany lider w klasyfikacji modelowej. Posiada imponujący udział 4,28% w całości rynku. Bardzo dużą popularność utrzymuje także model Rapid. W zeszłym roku poprawił on swój wynik, notując wzrost o 7,5%, z 3 000 sztuk zarejestrowanych w 2014 roku do 3 225 sztuk w 2015. Pozwala mu to cieszyć się dalej dużym udziałem 2,62% w całości rynku.

Pozostałe modele Skody także utrzymują czołowe pozycje w odpowiednich im klasyfikacjach segmentowych.