Podczas obszernego badania klientów Mercedes-Benz Klasy S otrzymał już po raz trzeci z kolei najwyższą liczbę punktów i w ten sposób został nie tylko najlepszym samochodem w swoim segmencie w USA, ale i na całym rynku.

Zwycięzcami w swoich klasach były również model SLK, a także po raz pierwszy Smart, którego klienci oceniają jako najlepszy samochód w segmencie bardzo małych samochodów (sub-compact cars). W niemieckiej edycji badania górą były modele Klas E i CLK. Ten wynik renomowanego na całym świecie instytutu badań rynkowych podkreśla zadowolenie klientów Mercedes-Benz z jakości i rozwiązań technicznych fabrycznie nowych samochodów.

Sondaż APEAL 2009 (Automotive Performance, Execution and Layout Study) instytutu badań rynkowych JD Power odzwierciedla, jak zadowoleni byli nabywcy ze swoich fabrycznie nowych samochodów podczas pierwszych trzech miesięcy ich posiadania, pomiędzy grudniem 2008 a lutym 2009. Ponad 81 000 nabywców fabrycznie nowych samochodów dokonało oceny na podstawie szczegółowego katalogu pytań obejmujących wiele aspektów. Dotyczyły one między innymi zachowania podczas jazdy, wyglądu zewnętrznego i wystroju wnętrza, funkcjonalności obsługi, pojemności bagażnika, a także na przykład głośności podczas zamykania drzwi.

Zobacz też:Drogie auto - zabawka

Maksymalnie można było zdobyć 1000 punktów. Mercedes-Benz Klasy S uzyskał 887 punktów (najwyższa liczba spośród wszystkich samochodów poddanych badaniu). W ten sposób limuzyna klasy luksusowej jest uważana za najlepsze auto na rynku USA. Klasa S obroniła w ten sposób pierwsze miejsce, które zajmowała już w latach 2007 oraz 2008.

Zwycięzcą w swojej klasie był również Mercedes-Benz SLK, który po ostatnim faceliftingu zanotował wzrost o 28 punktów. Poprawiła się również Klasa M (wzrost o 10 punktów), Klasa R (wzrost o 7 punktów) oraz Klasa C (wzrost o 6 punktów). Średnio wszystkie modele Mercedes-Benz otrzymały 841 punktów, co plasuje je w ścisłym czubie rankingu. Nabywcy samochodów podkreślali w aktualnym badaniu, że Mercedes-Benz uczynił ich zdaniem bardzo duży postęp w redukcji zużycia paliwa i konsekwentnie w redukcji poziomu emisji dwutlenku węgla.

Po raz pierwszy w badaniu APEAL reprezentowany był Smart. Ten dwuosobowy samochód zajął od razu pierwsze miejsce w segmencie bardzo małych samochodów.

Dzięki wspaniałym wynikom w badaniu APEAL Mercedes-Benz należy już po raz drugi w tym roku, do zwycięzców sondażu klientów przeprowadzonego przez renomowany amerykański instytut badań rynkowych JD Power and Associates. Niedawno najlepsze noty zostały przyznane w przeprowadzonym już w Niemczech badaniu satysfakcji klientów za najwyższą jakość produktu. Pierwsze miejsce w ocenie ogólnej, obejmującej wszystkie samochody sportowe, zajął Mercedes-Benz CLK. Liderem segmentu samochodów klasy wyższej i luksusowej został Mercedes-Benz Klasy E.

Badania JD Power w bieżącym roku potwierdziły renomę, jaką samochody z gwiazdą na masce cieszą się wśród wymagających klientów samochodów na całym świecie.