Będzie to już druga dostawa bateryjnych Solarisów dla największego autobusowego przewoźnika w Polsce. Dla MZA kluczowym argumentem w wyborze dostawcy była nie tylko cena, ale również innowacyjność produktu, jakość komponentów, liczba miejsc dla pasażerów oraz pojemność akumulatorów trakcyjnych.
Warszawskie MZA zamówiły pierwsze autobusy elektryczne w listopadzie 2014 roku. Ich dostawcą była również firma Solaris. Elektryczne, 12-metrowe Solarisy w liczbie 10 sztuk kursują na linii nr 222. Autobusy oznaczają się bardzo wysoką sprawnością techniczną, a pozytywne doświadczenia z ich eksploatacji pozwoliły na dalszy rozwój e-mobilności w stołecznej komunikacji publicznej.
„Niezmiernie cieszy mnie, że możemy kontynuować wieloletnią i owocną współpracę z MZA, dostarczając kolejną partię autobusуw elektrycznych. Wybуr naszych pojazdуw jest widocznym dowodem na to, iż Warszawa nie tylko konsekwentnie inwestuje w zakup nowoczesnych, komfortowych i przyjaznych środowisku niskopodłogowych autobusуw miejskich, ale robi to jednocześnie w sposób wyjątkowo efektywny, wyznaczając ogólnoeuropejskie trendy w komunikacji miejskiej” – mуwi Solange Olszewska, Prezes Solaris Bus & Coach S.A.