Początek produkcji nowego Forda Mondeo przesuniety został aż o 2 lata. Co prawda amerykańska część Forda odnosi sukcesy finansowe i kolejny kwartał kończy z dużym zyskiem, ale jego europejska dywizja zdecydowanie dołuje. Pierwszych dwiewięć miesięcy 2012 roku Ford w Europie zakończył stratą 1,021 mld dolarów, gdy dla porównania w 2011 roku odnotowano zysk 163 mln dolarów.

Obecnie Ford sprzedaje w Europie najmniej samochodów od 20 lat. W 19 krajach odnotowano spadek sprzedaży o przynajmniej 20 proc. Z tego powodu przyjęto projekt restrukturyzacji, który ma pozolić na wyjście z tego kryzysu. Zamknięte zostaną trzy fabryki. W 2013 roku dwie w Wielkiej Brytanii (Southampton i Dagenham) i w belgijskim Genk. Oznacza to zwolnienie 5 700 osób.

Jednocześńie o 355 tys. aut ograniczona zostania roczna produkcja. Najbardziej zaskakuje wstrzymanie premiery nowego Mondeo, którego klon Ford Fusion od początku 2012 roku z powodzeniem sprzedaje się w USA. Mondeo miał być produkowany w Genk, ale ostatecznie będzie wyjeżdżał z fabryki w Walencji, co spowoduje przeniesienie C-Maxa do niemieckiego Saarlouis.