Lamborghini Gallardo Spyder przeznaczone jest dla osób lubiących poczuć wiatr we włosach, alenie chcących rezygnować z niebanalnych wrażeń, jakie oferuje jazda supersportem. Lamborghini oferuje w tym modelu technikę znaną z Gallardo LP 560-4, które zadebiutowało wiosną na salonie samochodowym w Genewie. W ten sposób zamyka się proces modernizacji linii modelowej Gallardo.

Nowe wcielenie otrzymało przedni zderzak nawiązujący do ekskluzywnego modelu Reventon oraz zmienione przednie lampy ze zintegrowanymi światłami do jazdy w dzień z diod. Dach opuszcza się za pomocą hydraulicznej pompy i silnika elektrycznego w przeciągu 20 sekund.

Najważniejszą zmianą jest jednak nowy silnik. Wcześniej używaną 10-cylindrową jednostkę o pojemności 5 litrów zastąpił silnik o tej samej ilości cylindrów, ale pojemności zwiększonej do 5,2 l i wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa FSI. Stopień sprężania jest relatywnie wysoki – 12,5:1. Moc wzrosła o 29 kW (40 KM) do 412 kW (560 KM) przy 8000 obr./min. Zarazem konstruktorom Lamborghini udało się obniżyć masę o 20 kg. Wynikiem jest stosunek masy do mocy 2,77 kg/KM (3,77 kg/kW). Moment obrotowy osiąga swoje maksimum 540 Nm przy 6500 obr./min.

Silnik przekazuje moment obrotowy na wszystkie cztery koła, na co zresztą wskazuje liczba 4 w nazwie auta. System 4x4 dopracowywany jest od początku lat 90., kiedy po raz pierwszy pojawił się w modelu Diablo VT. Siła napędowa rozdzielana jest pomiędzy osie poprzez sprzęgło wiskotyczne w podstawowym stosunku 30:70 na korzyść tylnej osi. Z tyłu znajdziemy dyferencjał z 45-procentową blokadą, z przodu znalazła się elektroniczna blokada dyferencjału, która pomaga do lepszej wydajności układu 4x4.

Zautomatyzowana przekładnia e.gear doczekała się kolejnych ulepszeń – jest lżejsza, a przede wszystkim zmienia biegi o 40 % szybciej. Do wyboru jest tryb manualny, wtedy biegi zmieniane są manetkami pod kierownicą, tryb sportowy, w którym zmiana biegów dostosowana jest do ostrej jazdy, oraz tryb automatyczny.

Lamborghini Gallardo LP 560-4 Spyder rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,0 s (o 0,3 s wolniej od coupe), przyśpieszenie do 200 km/h trwa 13,1 s (+1,3 s). Prędkość maksymalna wynosi 324 km/h, jest więc o 1 km/h niższa od wersji coupe.

Modernizacji poddano także zawieszenie. Zmieniły się aluminiowe wahacze poprzeczne, sprężyny i amortyzatory, które są sztywniejsze, przez co zapewniają lepszą przyczepność. Techniczną specjalnością Gallardo LP 560-4 są gumowo-metalowe łożyska. Tylna oś otrzymała dodatkową belkę łączącą, która poprawiła sterowność. Lepszy docisk tylnej osi zapewnia skrzydło, które automatycznie wysuwa się po przekroczeniu 120 km/h.

Wspomaganie kierownicy ma bardzo ograniczoną uczynność, a ciecz hydrauliczna w nim zawarta posiada własny układ chłodzenia. Niskoprofilowe opony Pirelli P-Zero zaprojektowane specjalnie dla Gallardo mają z przodu rozmiar 235/35 ZR 19, z tyłu 295/30 ZR 19.

Układ hamulcowy otrzymał wentylowane tarcze o średnicy 365 mm z przodu i 356 mm z tyłu, opcjonalnie dostępne są hamulce karbonowo-ceramiczne, które są lżejsze, a przednie tarcze mają wtedy rozmiar 380 mm.