Nazwa nowego modelu, który ma być jednym z najważniejszych w ofercie firmy Lancia, bezpośrednio nawiązuje do 5-drzwiowego hatchbacku z lat 80-tych i do nietypowego, jak na czas swego powstania, kombi-coupe Beta HPE z lat 70-tych. Nowość ma łączyć w sobie praktyczność starej Delty z komfortem i wyjątkowością HPE, przy czym grupą docelową nowego auta będą klienci w segmentach C i D.

Dyrektor wykonawczy grupy Fiat Sergio Marchionne powiedział dla Automotive News Europe, że pod kątem designu samochód ukończono już na początku kwietnia, czyli po siedmiu miesiącach od zaprezentowania publiczności samochodu koncepcyjnego.

Marchionne podkreślił także, że spółka chce jeszcze bardziej skracać czas potrzebny do opracowania nowego modelu. Nowe Bravo powstało w 18 miesięcy, Lancia Delta HPE ma być gotowa w 15 miesięcy, a firma będzie dalej usiłować o skrócenie prac projektowych nad kolejnymi modelami.

Sergio Marchionne bardzo ambitnie widzi przyszłość marki Lancia. Planuje że już w roku 2010 firma będzie sprzedawać 300 tys. samochodów rocznie, a udział nowego modelu Lancia Delta HPE ma wynieść aż 80 tys. sztuk. W zeszłym roku Lancia sprzedała 117 tys. pojazdów. Zwiększeniu sprzedaży ma pomóc także powrót marki na Wyspy Brytyjskie, skąd Lancia zniknęła na początku lat 90-tych.

Na rynek nowa Lancia Delta HPE trafi najprawdopodobniej w lipcu 2008.

Źródło: ANE