• Logan i Sandero są oferowane pod marką Renault w takich krajach jak Brazylia, Indie, Kolumbia czy Rosja
  • W Rosji Renault Logan i Sandero są jednymi z najpopularniejszych modeli. Od 2005 roku sprzedano w Rosji ponad 980 000 egzemplarzy
  • Samochody wzbogacono o światła LED do jazdy dziennej. Światła otrzymały charakterystyczny wzór litery C.

To, co w Polsce znamy jako produkty rumuńskiej Dacii, trafia na wybrane rynki pod marką Renault. Popularne modele oferowane jako Renault Logan i Renault Sandero można kupić m.in. w takich krajach jak Brazylia, Kolumbia, Rosja czy Indie (Mahindra Renault). Oba samochody przeszły modernizację, by jak twierdzi Renault – jeszcze bardziej upodobnić je do pozostałych modeli z gamy.

Renault Sandero
Renault Sandero

Odświeżone Logan i Sandero wyposażono w nowe reflektory z diodami LED w kształcie litery C, które pełnią funkcję świateł do jazdy dziennej. Na tym jednak nie koniec zmian z przodu. Dodano jeszcze zupełnie nowy zderzak, osłony świateł przeciwmgielnych oraz chromowane okładziny na osłonie chłodnicy. Uzupełnieniem zmian widocznych na zewnątrz są jeszcze nowe felgi 15 calowe Symphonie. I właściwie tyle nie licząc wzbogacenia palety lakierów o kolor brązowy Brun Vision.

W kabinie kilka drobnych usprawnień. Renault chwali się nową kierownicą wykonaną z materiałów wyższej jakości i poprawioną ergonomią. Udoskonalono m.in. przełącznik kierunkowskazów, który ma być włączany po lekkim dotknięciu. Na desce rozdzielczej dodano jeszcze wskaźnik temperatury silnika a poniżej przycisk do zdalnego otwierania klapki wlewu zbiornika paliwa. Na tym nie koniec.

Wnętrze Renault Logan - zdmofyikowano m.in. kierownicę
Wnętrze Renault Logan - zdmofyikowano m.in. kierownicę

Pasażerom z tyłu dodano gniazdo 12 V (będzie dostępne w wyższych wersjach wyposażenia). Zmodyfikowano także tylną środkową konsolę. Renault skrupulatnie podaje, że średnica uchwytów na kubki w konsoli zwiększyła się do 70 mm a głębokość do 75 mm. Innymi słowy, ułatwiono przechowywanie okularów oraz  butelek o objętości 0,33 l i 0,5 l.

Pod maską bez zmian. Pozostawiono silnik 1.6 l (o mocy 82 KM, 102 KM i 113 KM). Na potrzeby rynku rosyjskiego zaprojektowano system zdalnego uruchamiania Renault Start, dzięki któremu można wcześniej rozgrzać silnik oraz ogrzać wnętrze.