Logo
WiadomościAktualnościLubelski skandal

Lubelski skandal

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W 50 tysiącach samochodów Lublin II i III wykryto usterkę układu kirowniczego. Wadliwe są śruby mocujące dźwignię zwrotnicy drążka poprzecznego.

Ich zerwanie prowadzi do rozłączenia układu kierowniczego. Awaria może wystąpić na skutek kręcenia kierownicą w stojącym aucie lub podczas jazdy z małą prędkością. Ostrzeżeniem dla kierowcy jest pojawienie się nagłych luzów i drgań kierownicy. Wada występuje w autach wyprodukowanych od marca 1997 r. do listopada 2000 r. Skandalem w całej sprawie jest to, że usterkę wykryto w maju, ale poinformowano o niej dopiero w grudniu. Po drugie właściciele wadliwych Lublinów za naprawę muszą płacić sami - 62 zł w stacjach autoryzowanych przez Daewoo Motor Poland i ponad 100 zł w innych serwisach. Wynika to z faktu, że DMP jest bankrutem. Można jednak żądać przed sądem zwrotu kosztów poniesionych na naprawę.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: