Osiągi

Pod maską najszybszej Mazdy 6 pracuje 2,5-litrowy, rzędowy silnik dysponujący stadem 192 koni mechanicznych. Co ważne, mocy w żaden sposób nie ogranicza nadmiar masy. Lekki szkielet oraz odchudzony silnik i skrzynia biegów sprawiają, że auto waży 1360 kilogramów. To świetny wynik jak na segment D. W efekcie sedan ochoczo wyrywa do przodu. Moment obrotowy sięgający 256 Nm rozpędza Japończyka do pierwszej setki w 7,8 sekundy. Sprint kończy się na wartości 223 km/h.

Spalanie

Tylko 8,5 litra w mieście!

Niewątpliwą zaletą 2,5-litrowej "Szóstki" jest zastosowanie skrzyni biegów SKYACTIV-DRIVE. Mazda twierdzi, że za sprawą rozszerzonego zakresu pracy sprzęgła konstrukcja łączy w sobie zalety klasycznego automatu oraz przekładni bezstopniowej i dwusprzęgłowej. Co to daje? W trakcie dynamicznej jazdy cieszy szybka i precyzyjna zmiana biegów. Podczas toczenia się w mieście można docenić gładkość wrzucania kolejnych przełożeń.

Ponieważ zarówno jednostka napędowa, jak i zaawansowana skrzynia zostały dopracowane pod kątem ekonomiki, miłą niespodzianką będzie mała częstotliwość wizyt na stacji benzynowej. W cyklu miejskim 192-konna Mazda 6 spali zaledwie 8,5 litra benzyny na sto kilometrów! W cyklu mieszanym zapotrzebowanie na paliwo nie przekracza 6,3 litra. Obecnie praktycznie nie ma rynku sedana klasy średniej o podobnej mocy, który byłby w stanie pobić ten wynik.

Prowadzenie

Nie będziesz zawiedziony

Dalekowschodni wojownik zapewnia również pewność prowadzenia. Układ wielowahaczy z tyłu, dopracowane zawieszenie przednie, sztywny szkielet i precyzyjny układ kierowniczy są strzałem w dziesiątkę. Kierowca może szybko pokonywać zakręty i w każdym momencie ma pełną kontrolę nad autem.

Wyposażenie

Mazda 6 z topowym benzyniakiem oferuje praktycznie pełne wyposażenie. Na pokładzie nie zabraknie skórzanej tapicerki, elektrycznie regulowanych i podgrzewanych przednich foteli, systemu multimedialnego, nagłośnienia dostarczonego przez firmę BOSE, aktywnego tempomatu, czujnika deszczu i zmierzchu oraz całej masy inteligentnych rozwiązań wspierających kierowcę w trakcie jazdy. Lista opcji składa się tylko z dwóch pozycji. Kupujący może dopłacić za lakier metalic lub nawigację satelitarną.

Ceny

Za muskularnego sedana z Japonii trzeba zapłacić 134.700 złotych. Czy to dużo? Biorąc pod uwagę możliwości auta i jego wyposażenie z całą pewnością nie. Mazda 6 2,5 SKYACTIV-G to naprawdę ciekawa propozycja!