Mazda 6, która ma równie atletyczną i dynamiczną sylwetkę, wyraźnie urosła w stosunku do poprzednika. Wersje sedan oraz hatchback, które są identyczne jeśli chodzi o wymiary (hatchback jest nieco bardziej sportowy), mierzą 4.735 mm długości (+65mm), 1.795 mm szerokości (+15mm) oraz 1.440 mm wysokości (+5mm). Zwiększony o 50 mm został również rozstaw osi (2.725 mm). Nieco dłuższa (4.765, +15mm) oraz wyższa (1.490, +10mm) będzie wersja kombi.

W momencie debiutu Mazdy na europejskim rynku dostępne będą cztery wersje silnikowe. Jeden diesel - dwulitrowy, o mocy 140 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm, współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną. Średnie zużycie paliwa wg danych producenta wynosić będzie 5,6 l/100 km, zaś maksymalna prędkość 204 km/h (201 km/h w wersji hatchback). Drugi, mocniejszy diesel powinien się pojawić na rynku w drugiej połowie tego roku.

Gamę jednostek benzynowych zaczynać będzie czterocylindrowy silnik 1,8-litrowy o mocy 120 KM i maksymalnym momencie 165 Nm z pięciobiegową skrzynią manualną. Start do setki 4-drzwiowej wersji zajmie 11,3 s., maksymalna prędkość to 200 km/h, a średnie spalanie 6,8 l/100 km (hatchback: 198 km/h; 11,6 s.; 6,9 l/100km; kombi: 194 km/h; 11,7 s.; 7,0 l/100km).

Dwulitrowy silnik benzynowy to moc 147 KM oraz maksymalny moment obrotowy 184 Nm. Do wyboru będzie sześciobiegowa ręczna skrzynia oraz pięciostopniowy automat. Prędkość 100 km/h uzyskiwana jest po 9,9 s, a wersji z automatyczną przekładnią po 10,8 s. Maksymalna prędkość wynosi 214 km/h (automat: 204 km/h), a średnie spalanie wynosić będzie 7,0 l/100 km (7,7 l/100 km). (hatchback: 212/202 km/h; 10,2/11,1 s., 7,1/7,7 l/100km; kombi: 208/198 km/h; 10,3/11,2 s.; 7,2/7,8 l/100km).

Najmocniejsza Mazda6, w wersji usportowionej MPS, na rynku zadebiutuje w 2009 roku. Jednak ani parametry tego auta, ani jegoo ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.

No i na koniec najmocniejsza jednostka, o pojemności 2,5 litra, która generuje moc 170 koni mechanicznych, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 226 Nm. Współpracować z tą jednostką będzie sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Tak wyposażona Mazda 6 w wersji sedan będzie w stanie rozpędzić się do setki w osiem sekund oraz maksymalnie do 220 km/h. Auto ma zadowolić się średnio 8,1 l/100 km (hatchback: 220 km/h; 8,3 s., 8,1 l/100km; kombi: 217 km/h; 8,3 s.; 8,2 l/100km).

Na europejskim rynku nowa "szóstka" Mazdy w wersjach 4- i 5-drzwiowej pojawi się w salonach dealerskich w lutym przyszłego roku. Na wersję kombi trzeba będzie poczekać kilka miesięcy dłużej. Znane są też już ceny podstawowych wersji tego auta. Bazowa wersja kosztować będzie od 18.910 euro netto, zaś podstawowa wersja z dieslem od 20.590 euro bez podatku VAT.

Nam w Polsce przyjdzie poczekać na to auto do maja, kiedy to rozpocznie ponownie działalność polskie przedstawicielstwo japońskiego koncernu.