Auto ŚwiatWiadomościAktualnościMazda CX-60. Największego SUV-a Mazdy można mieć z dieslem. Podpowiadamy, na którą wersję się zdecydować
Największego SUV-a Mazdy można mieć z dieslem. Podpowiadamy, na którą wersję się zdecydować
Jest duża, komfortowa, a do tego przyjazna dla środowiska. Nowa Mazda CX-60 przebojem wkradła się na nasz rynek. Dostępne są dwie wersje silnikowe – benzynowa hybryda ładowana z gniazdka o imponującej mocy 327 KM oraz sześciocylindrowy diesel wspomagany miękką hybrydą. Ten drugi można kupić w dwóch wersjach mocy: 200 i 254 KM. Ceny najtańszej Mazdy CX-60 startują od 211 900 zł.
Foto: Mazda
Mazda CX-60
Nowa Mazda CX-60 to największy SUV w polskiej gamie producenta, którego śmiało można określić słowem premium
Hybrydowa wersja Plug-in ma łączną moc układu napędowego, która wynosi aż 327 KM
Nietypowe jak na dzisiejsze czasy diesle R6 łączone z miękkimi hybrydami, palą za to rekordowo niskie ilości oleju napędowego – 200-konna średnio tylko 4,9 l ON na 100 km
Ceny tego modelu startują od 211 900 zł
Samochód jest ogromny a w wersji PHEV szybki – pierwszą "setkę" osiąga już w czasie 5,8 s
Mazda dawno nie miała SUV-a większego od CX-5 (kiedyś oferowała CX-90), dlatego klienci uradowali się na wprowadzenie najnowszej Mazdy CX-60. Auto cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, które z pewnością zwiększy wersja wysokoprężna, która właśnie debiutuje na naszym rynku. Do wyboru mamy więc nowoczesną hybrydę, o rewelacyjnych osiągach, ładowaną z gniazdka i oszczędnego, ale mocnego i pięknie brzmiącego diesla.
Foto: Mazda
Mazda CX-60, Homura, Machine Grey
Mazda CX-60 – cennik zaczyna się od diesli
Najtańszą Mazdą CX-60 w tej chwili jest wersja 3.3 e-Skyactive D MHEV o mocy 200 KM za 211 900 zł za wersję wyposażeniową Prime-line. Ciekawostką jest fakt, że ta wersja ma napęd na tylną oś, ogromny moment obrotowy 450 Nm przenoszony jest przez 8-biegowy automat. Od 0 do 100 km/h najtańsza Mazda CX-60 przyspiesza w czasie 8,4 s i może maksymalnie rozpędzić się do 212 km/h. Jest to, jak sama nazwa wskazuje, miękka hybryda, która oferowana jest we wszystkich odmianach wyposażeniowych – od Prime-line za 211 900 zł do Takumi, którą wyceniono na 248 900 zł. Diesel występuje także z napędem na obie osie – taka wersja ma już jednak silnik o mocy 254 KM, który również wspomaga system MHEV. W tym wypadku ceny startują od 241 900 zł za odmianę Exclusive-line, a kończą się na 268 900 zł za Takumi. Wersja Prime-line nie jest oferowana. Ta Mazda może poszczycić się jeszcze większym maksymalnym momentem obrotowym, który wynosi aż 550 Nm. Jej spalanie zaś jest tylko minimalnie wyższe i według producenta wynosi 5,3 l ON na 100 km. Wersja AWD przyspiesza do "setki" w czasie 7,4 s, a jej prędkość maksymalna to 219 km/h.
Foto: Mazda
Mazda CX-60, Takumi, Rhodium White
Mazda CX-60 – aż 327 KM w Plug-in!
Benzynowa Mazda jeszcze nigdy nie była taka mocna jak wersja e-Skyactive PHEV, no przynajmniej ta dostępna w sprzedaży w salonach. W tym wypadku to połączenie 192-konnego benzyniaka i elektrycznej jednostki o mocy 136 KM – łączna moc układu to imponujące 327 KM. SUV rozpędza się do "setki" w 5,8 s, a maksymalnie można nim jechać 200 km/h. Co ważne, tak dobre osiągi nie są okupione nadmiernym spalaniem, bowiem średnia konsumpcja według producenta to tylko 1,5 l/100 km. Na pokładzie znalazły się baterie o pojemności 17,8 kWh i po naładowaniu ich do pełna autem można pokonać do 63 km w trybie elektrycznym. Uzupełnianie prądu na 100 proc. z 240-woltowego gniazdka zajmuje niecałe 4 godziny. Ceny tej odmiany startują od 248 900 zł za podstawową odmianę Prime-line aż do 285 800 zł za topowe Takumi. "Po drodze" są jeszcze: Exclusive-line za 258 900 zł oraz Homura, którą wyceniono na 277 800 zł.
Mazda CX-60 – jest całkiem spora
Największemu obecnie SUV-owi w ofercie Mazdy, nie można odmówić… wielkości. 4645 mm długości pozycjonuje ten model wśród modeli klasy D. Spory jest także rozstaw osi CX-60, który wynosi 2870 mm. Spora ilość miejsca w kabinie oraz bardzo dobre materiały wykończeniowe – zwłaszcza w topowej odmianie Takumi, sprawiają, że pojazd ten można śmiało pozycjonować wśród SUV-ów premium. Co ciekawe zastosowanie hybrydy nie wpływa na wielkość bagażnika, bo niezależnie czy mamy do czynienia z miękką, czy też twardą hybrydą Plug-in, bateria znajdują się pod podłogą. Oznacza to, że nie wpływa to na wielkość bagażnika, który zawsze ma 570/1726 l pojemności.
Foto: Mazda
Mazda CX-60, Homura, Soul Red Crystal
Mazda CX-60 – wersje wyposażeniowe
Mazda CX-60 Prime-line m.in.:
przednie, centralne, boczne (z przodu i z tyłu) i kurtynowe poduszki powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy,
18-calowe felgi aluminiowe,
bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto,
dwustrefowa klimatyzacja i asystent nawigacji,
system wykrywający pojazdy w martwym punkcie (BSM) oraz system wykrywający ruch poprzeczny podczas cofania (RCTA),
tylne czujniki parkowania,
system inteligentnego wspomagania hamowania,
tempomat,
system wykrywający znużenie kierowcy,
asystent jazdy pod górę/kontrola zjazdu ze wzniesienia,
system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu,
system dostępu bezkluczykowego,
nawigacja.
Mazda CX-60 Exclusive-line m.in.:
20-calowe felgi aluminiowe,
podgrzewanie kierownicy i przednich foteli,
kamera cofania,
przednie czujniki parkowania,
podgrzewanie pozycji wycieraczki,
Smart Keyless,
automatyczne włączanie świateł drogowych,
wyświetlacz projekcyjny head-up,
porty USB-C (2 w przedniej konsoli oraz 2 w II rzędzie) oraz dwa gniazda 12 V
nawiewy dla 2. rzędu siedzeń.
Foto: Mazda
Mazda CX-60, Homura, Soul Red Crystal
Mazda CX-60 Homura m.in.:
tapicerka skórzana w kolorze czarnym z wentylacją i podgrzewaniem przednich foteli,
czarne 20-calowe koła,
plastikowe elementy nadwozia w kolorze lakieru,
elektryczna regulacja kolumny kierowniczej,
oświetlenie ambientowe,
elektrycznie regulowany fotel kierowcy,
przednie fotele wentylowane,
podgrzewana kanapa,
system rozpoznawania twarzy z pamięcią ustawień.
Foto: Mazda
Mazda CX-60, Takumi, Rhodium White
Mazda CX-60 Takumi m.in.:
tapicerka skórzana Nappa w kolorze białym z wentylacją i podgrzewaniem przednich foteli,
przestrzenny system nagłośnienia Bose (12 głośników).
Pakiet Drive assistance (niedostępny w podstawowej) – 7 900 zł
przednie matrycowe reflektory LED,
system monitorujący ruch poprzeczny,
system wspomagający hamowanie podczas cofania,
adaptacyjny tempomat,
samościemniające się lusterka.
Dach panoramiczny (niedostępny w podstawowej) – 5 900 zł.
Mazda CX-60 – którą wersję wybrać?
Optymalną wersją Mazdy CX-60 jest mocniejszy diesel (254 KM) z napędem na obie osie. Wersja ta występuje od Exclusive-line za 241 900 zł. Warto dopłacić w niej za lakier metalizowany (do 3 900 zł) oraz za pakiet Convenience & Sound (za 12 900 zł). To wszystko sprawi, że jej cena wyniesie – 258 700 zł.