• Nowa Mazda CX-60 to największy SUV w polskiej gamie producenta, którego śmiało można określić słowem premium
  • Hybrydowa wersja Plug-in ma łączną moc układu napędowego, która wynosi aż 327 KM
  • Nietypowe jak na dzisiejsze czasy diesle R6 łączone z miękkimi hybrydami, palą za to rekordowo niskie ilości oleju napędowego – 200-konna średnio tylko 4,9 l ON na 100 km
  • Ceny tego modelu startują od 211 900 zł
  • Samochód jest ogromny a w wersji PHEV szybki – pierwszą "setkę" osiąga już w czasie 5,8 s
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Mazda dawno nie miała SUV-a większego od CX-5 (kiedyś oferowała CX-90), dlatego klienci uradowali się na wprowadzenie najnowszej Mazdy CX-60. Auto cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, które z pewnością zwiększy wersja wysokoprężna, która właśnie debiutuje na naszym rynku. Do wyboru mamy więc nowoczesną hybrydę, o rewelacyjnych osiągach, ładowaną z gniazdka i oszczędnego, ale mocnego i pięknie brzmiącego diesla.

Mazda CX-60, Homura, Machine Grey Foto: Mazda
Mazda CX-60, Homura, Machine Grey

Mazda CX-60 – cennik zaczyna się od diesli

Najtańszą Mazdą CX-60 w tej chwili jest wersja 3.3 e-Skyactive D MHEV o mocy 200 KM za 211 900 zł za wersję wyposażeniową Prime-line. Ciekawostką jest fakt, że ta wersja ma napęd na tylną oś, ogromny moment obrotowy 450 Nm przenoszony jest przez 8-biegowy automat. Od 0 do 100 km/h najtańsza Mazda CX-60 przyspiesza w czasie 8,4 s i może maksymalnie rozpędzić się do 212 km/h. Jest to, jak sama nazwa wskazuje, miękka hybryda, która oferowana jest we wszystkich odmianach wyposażeniowych – od Prime-line za 211 900 zł do Takumi, którą wyceniono na 248 900 zł. Diesel występuje także z napędem na obie osie – taka wersja ma już jednak silnik o mocy 254 KM, który również wspomaga system MHEV. W tym wypadku ceny startują od 241 900 zł za odmianę Exclusive-line, a kończą się na 268 900 zł za Takumi. Wersja Prime-line nie jest oferowana. Ta Mazda może poszczycić się jeszcze większym maksymalnym momentem obrotowym, który wynosi aż 550 Nm. Jej spalanie zaś jest tylko minimalnie wyższe i według producenta wynosi 5,3 l ON na 100 km. Wersja AWD przyspiesza do "setki" w czasie 7,4 s, a jej prędkość maksymalna to 219 km/h.