Wzrostowa passa trwa już dwunasty kwartał z rzędu. Japońska marka sprzedała pomiędzy lipcem a wrześniem prawie 60 tysięcy aut, z łatwością wyprzedzając rynek, który w tym okresie wzrósł o 10,6% i zwiększając swój udział rynkowy do 1,7%.

Mazda odnotowała dwucyfrowe wzrosty na 15 rynkach krajowych. Liderem była Holandia, gdzie sprzedaż Mazdy w ubiegłym roku wzrosła ponad dwukrotnie (+121%). Za nią uplasowały się Turcja (+111%), Portugalia (+68%), Słowenia (+68%) i Francja (+62%), podczas gdy Włochy, Hiszpania, Szwecja i Szwajcaria odnotowały wzrost na poziomie ok. 50%. Sprzedaż na dwóch największych rynkach Mazdy wzrosła tymczasem o 27% (Wielka Brytania) i o 17% (Niemcy). W Polsce odnotowano wzrost o 18% (2 452 Mazdy zarejestrowane w 3. kwartale 2015 r.)

„Nasza sprzedaż wciąż rośnie, co ważne - w całym zakresie oferty modeli nowej generacji” - podkreśla Martijn ten Brink, wiceprezes Mazda Motor Europe ds. sprzedaży. „Nasz najnowszy model, MX-5 czwartej generacji, zgotował nam pozytywną niespodziankę. Musieliśmy nawet zwiększyć produkcję w Japonii, żeby zaspokoić zapotrzebowanie w Europie”.

Nowa Mazda CX-3, która pojawiła się na rynku w czerwcu, również napędza sprzedaż. W trzecim kwartale roku sprzedano 10 tysięcy egzemplarzy, podczas gdy sprzedaż Mazdy2 wzrosła w tym okresie aż o 90% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Mazda CX-5 nadal umacnia pozycję, wyprzedzając Mazdę3 i Mazdę6***.

Niesłabnące uznanie dla obecnej generacji modeli niewątpliwie przyczyniło się do wzmocnienia pozycji firmy w Europie. Na przykład w Niemczech Mazda zajęła pierwsze miejsca w dwóch ankietach przeprowadzonych w 2015 roku przez J.D. Power - Badaniu Niezawodności Pojazdów i Badaniu Wskaźnika Satysfakcji Klienta, a kilka modeli marki otrzymało również doskonałe noty w raporcie jakości samochodów używanych GTÜ 2016. Zdaniem przedstawicieli Mazdy firma znajduje się na dobrej drodze do przekroczenia w 2015 roku liczby 200 tysięcy sprzedanych samochodów, co odzwierciedla 15-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego.