Na początku kwietnia br. zakończył się proces wdrażania 6-letniej gwarancji, który Mazda zapoczątkowała w pierwszej połowie 2022 r. w Austrii i Niemczech. Dzięki temu na 28 europejskich rynkach po zakupie nowego auta japoński producent oferuje sześcioletnią gwarancję do maksymalnego przebiegu 150 tys. kilometrów, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPolska znalazła się w grupie krajów, w których wydłużona gwarancja zaczęła obowiązywać już we wrześniu 2022 r. Zakresem ochrony objęte są wszystkie wady materiałowe oraz produkcyjne i pokrywają koszt naprawy lub wymianę uszkodzonych elementów. Wyłączenie dotyczy wyłącznie części podlegających zużyciu.
Wydłużona do sześciu lat gwarancja jest bezpłatna i obejmuje wszystkich właścicieli w okresie jej trwania. To oznacza, że w przypadku odsprzedaży pojazdu w okresie gwarancyjnym ochrona będzie obowiązywała następnego właściciela aż do czasu osiągnięcia limitu lat lub przebiegu.
Celem wprowadzenia wydłużonej gwarancji jest jej ujednolicenie w odniesieniu do oferowanych pojazdów oraz utrzymanie lojalności klientów. Obecną ochronę uzupełnia 12-letnia gwarancja na perforację nadwozia i 3-letnia na lakier i powierzchniową korozję. Właściciele aut elektrycznych (BEV) oraz hybryd plug-in (PHEV) mogą również liczyć na 8-letnią gwarancję na akumulator wysokiego napięcia do przebiegu 160 tys. km.