Samochody z silnikami Diesla, chociaż sukcesywnie tracą udział w rynku, wciąż mają się dobrze. Na rynku aut używanych w całej Europie modele z jednostkami wysokoprężnymi niezmiennie stanowią duży odsetek wszystkich dostępnych pojazdów. Przykładem jest m.in. Hiszpania. Z najnowszego raportu ANFAC (hiszpańskiego stowarzyszenia producentów aut osobowych i ciężarowych) wynika, że modele z silnikiem Diesla stanowią niemal 59 proc. wszystkich pojazdów jeżdżących po drogach Hiszpanii.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoDiesel w Astrze jest niezawodny i nie sprawia problemów
Jeden z hiszpańskich mechaników, odpowiedzialny za przeglądy techniczne pojazdów, twierdzi, że Opel Astra z silnikiem opracowanym przez Isuzu jest najlepszym samochodem z silnikiem Diesla, bo jak dotąd sprawiał najmniej problemów ze wszystkich aut oferowanych w Hiszpanii. Model z 2010 r. był najlepiej sprzedającym się samochodem z dieslem. Jak informuje serwis 20minutos.es, generacja oferowana w latach 2010-2015 jest mniej awaryjna, niż młodsze modele.
Przykładowy egzemplarz najmniej awaryjnej Astry pokonał 270 tys. kilometrów i mimo to jego silnik jest w doskonałym stanie. Zdaniem mechanika z ITV (Inspeccion Tecnica de Vehiculos) jak dotąd nie odnotowano żadnych problemów z niezawodnością i wydajnością, przez co Astra jest bardzo dobrą opcją dla osób poszukujących auta z drugiej ręki.
Nie tylko silnik — także klimatyzacja daje powody do zadowolenia
Kolejnym atutem modelu jest także "bardzo dobry kompresor klimatyzacji". Ten zdaniem mechanika można porównać z kompresorem z... ciężarówki. Nic zatem dziwnego, że Astra jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów Opla. Widać to również na polskim rynku, gdzie Astra obok Volkswagena Golfa należy do najchętniej importowanych samochodów używanych.
- Przeczytaj także: Te diesle sprzedają razem z pakietem serwisowym. Zgrzytają, pękają i wpędzają w depresję
Czy w 2025 r. da się jeszcze kupić nowego Opla Astrę z dieslem?
Swego czasu silniki Diesla w Oplu (i nie tylko) święciły w Europie triumfy, ale teraz są już tylko cieniem dawnej chwały. W ofercie nowego Opla Astry jest tylko jedna wysokoprężna propozycja. To francuski diesel 1.5 Diesel z silnikiem z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach. Ma 130 KM mocy i zużywa od 4,7 do 5,6 l na 100 km w cyklu mieszanym wg WLTP. Regularny cennik tej wersji otwiera:
- 118 tys. 000 zł w przypadku hatchbacka
- i 140 tys. 500 zł, jeśli ktoś zdecyduje się na kombi.