Jeżeli po którymkolwiek z aut Mercedesa widać to "rozdwojenie", to z pewnością po CLK pierwszej generacji. Mercedes CLK (W208) ma wszystko, czego trzeba, by go nie znosić. Dwoje drzwi i sportowy wygląd. Konstrukcję klasy C w połączeniu z estetyką E.
Mercedes CLK (W208): silnik
Pod maską — przynajmniej prezentowany na fotografiach egzemplarz — skrywa jeszcze jedną zaletę. To 3,2-litrowy silnik V6 o mocy 218 koni mechanicznych z czasów, kiedy nikt jeszcze nie kalał sportowych aut dieslem. Zresztą co by nie mówić, V6 było w tym wypadku wyjątkowo rozsądną opcją — przyspieszenie 0-100 km/h na poziomie 7,4 sek oraz prędkość maksymalna sięgająca oficjalnie 240 km/h, nieoficjalnie nawet więcej. Dla ważącego 1700 kg Mercedesa CLK (W208) standardowe 136 KM z bazowego silnika było nie do przyjęcia, mocniejsze 2-litrowe i 2,3-litrowe jednostki wyposażone były w kompresor. Ten zaś budził mieszane uczucia w kwestii swojej trwałości.
Mercedes CLK (W208): cena
W 2002 r. za Mercedes CLK (W208) trzeba było zapłacić równowartość 40 tys. euro, a wybór kilku dosłownie dodatkowych opcji był w stanie cenę tę zwiększyć nawet o połowę. Tym, czym to skutkowało, była nieuchronna, ale gwałtowna strata wartości wraz z upływem czasu. Dzisiaj — ufając magii serwisów aukcyjnych — Mercedesa CLK (W208) z początków produkcji kupić można już za 10-12 tysięcy, ale to... błąd! Tanio i dobrze to kompromis, który rzadko się sprawdza, a w wypadku Mercedesa praktycznie nigdy. Dlatego chcąc myśleć o zakupie dobrego egzemplarza w stanie nieurągającym gwieździe na masce, trzeba przygotować minimum 20 tysięcy, a dla swobody wyboru warto dołożyć kolejne pięć.
Dlaczego warto kupić Mercedesa CLK (W208)
Ostateczna suma, owszem, robi się niebagatelna i można mieć za identyczne pieniądze sporo nowsze, może trochę bardziej praktyczne auto, ale sportowe coupe Mercedesa jest jedyne w swoim rodzaju. Zadbany Mercedes CLK (W208) potrafi dać ogromną przyjemność z jazdy. A oszczędzanie na każdym kroku, by potem powiedzieć, że Niemcy robią beznadziejne auta, jakoś mija się z celem.