Auto Świat Wiadomości Aktualności "Męski problem" napędza sprzedaż aut luksusowych i sportowych? Potwierdzają to badania

"Męski problem" napędza sprzedaż aut luksusowych i sportowych? Potwierdzają to badania

Czy mężczyźni faktycznie rekompensują sobie niewymiarowy członek dużym sportowym samochodem? Cóż, do tej pory traktowaliśmy to wyłącznie jako stereotyp, ale najnowsze brytyjskie badania zdają się potwierdzać tę niewybredną teorię. Naukowcom udało się udowodnić, że istnieje zależność między rozmiarem penisa i chęcią posiadania auta sportowego.

Sportowe auta i motocykle mogą coś wynagradzać ich właścicielom
Audi
Sportowe auta i motocykle mogą coś wynagradzać ich właścicielom
  • "Być może w męskiej psychice jest po prostu coś specyficznego łączącego samochody i członki" – stwierdzają naukowcy z uniwersytetu UCL w Londynie
  • W celu uzyskania wiarygodnych odpowiedzi badanie zostało przeprowadzone "pod przykrywką" i teoretycznie dotyczyło czegoś zupełnie innego
  • Naukowcy dowiedli istnienia czegoś takiego jak kompleks falliczny, który w dodatku pogłębia się wraz z wiekiem mężczyzny
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Chyba każdy mężczyzna spotkał się kiedyś z tym zarzutem. A już na pewno każdy, kto jeździ wymyślnym, "grubym" lub szybkim autem... Powszechna teoria spiskowa głosi: krzykliwy samochód sportowy to sposób na przedłużenie rozczarowującego członka!

Stereotyp powielany z zazdrości? Być może, ale najwyraźniej jest w nim jednak ziarenko prawdy. Tak w każdym razie sugerują wyniki badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii, które pozornie miało dotyczyć czegoś zupełnie innego.

Marzy ci się "grube" auto sportowe? Nic nie sugerujemy
Marzy ci się "grube" auto sportowe? Nic nie sugerujemyŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Kłamstwo w imię nauki. Sztuczka naukowców przyniosła efekt

Badacze z londyńskiej uczelni UCL (University College London) zorganizowali projekt "pod przykrywką". Mężczyźni, którzy brali w nim udział, byli przekonani, że chodzi o zbadanie umiejętności zapamiętywania faktów w trakcie podejmowania decyzji zakupowych. 200 uczestników badania nie zawsze jednak dostawało prawdziwe informacje.

Fakty były wyświetlane na ekranie na zmianę ze zdjęciami produktów. Ankietowani musieli zaznaczyć za pomocą suwaka, jak bardzo pragną mieć daną rzecz. Na czym polegała sztuczka? Jedna grupa badanych dostała informację o tym, że średnia długość męskiego członka to 18 cm, druga zaś – że 10 cm (a tak naprawdę to jakieś 13 cm). Zgadnijcie, którzy mężczyźni pożądali bardziej samochodu sportowego!

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Kompleks falliczny rośnie wraz z wiekiem

Naukowcy zauważyli, że badani, którzy mieli poczucie, iż rozmiar ich członka plasuje ich poniżej średniej, byli bardziej skłonni do zakupu krzykliwego auta. W dodatku stopień pożądania takiego pojazdu wyraźnie zależał od wieku.

"Od 29. roku życia wzrastał wpływ wielkości penisa na pragnienie posiadania samochodu sportowego" – stwierdzają badacze prowadzeni przez prof. Daniela C. Richardsona, zajmującego się psychologią eksperymentalną.

Tymczasem ankietowani, którzy czuli się hojnie wyposażeni, nie pożądali w tym stopniu szybkiego auta, a w dodatku wraz z rosnącym wiekiem spadało ich zainteresowanie luksusowymi produktami. Badanie musi jeszcze zostać zrecenzowane, ale już teraz wzbudza intrygujące dyskusje.

"Być może w męskiej psychice jest po prostu coś specyficznego łączącego samochody i penisy" – mówią naukowcy. W dodatku sugerują, że na tym może być oparty cały luksusowy przemysł motoryzacyjny. "Popyt na produkty tych marek może być motywowany poczuciem niedoskonałości genitaliów. To uczucie podzielane przez wielu ich klientów" – twierdzą. Czyli jednak?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków