Auto Świat Wiadomości Aktualności Miasto chciało przestawić się na autobusy bezemisyjne, więc kupi... diesle

Miasto chciało przestawić się na autobusy bezemisyjne, więc kupi... diesle

Do końca 2022 r. Wiesbaden zamierzało całkowicie przestawić się na wykorzystanie w komunikacji miejskiej autobusów bezemisyjnych. Ale w związku z błędami popełnionymi przez kierownictwo ESWE-Verkehr z 220 zaplanowanych pojazdów elektrycznych w bieżącym roku dostępna będzie tylko połowa z nich i teraz trzeba zamówić kilkadziesiąt autobusów z silnikami Diesla.

Mercedes dostarczy przewoźnikowi z Wiesbaden 56 elektrycznych autobusów (zdj. ilustracyjne)
Mercedes
Mercedes dostarczy przewoźnikowi z Wiesbaden 56 elektrycznych autobusów (zdj. ilustracyjne)

Już pięć lat temu lokalny przewoźnik z Wiesbaden, ESWE-Verkehr, zapowiadał ambitne plany. Zgodnie z założeniami do końca 2022 r. firma chciała całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych paliwami kopalnymi. Plany przewidywały zakup 220 autobusów elektrycznych, a na koniec br. po ulicach miasta miały kursować wyłącznie pojazdy bezemisyjne, czyli autobusy z napędem elektrycznym i wodorowym.

Jak informuje portal hessenschau.de, teraz przyjęte założenia trzeba zmodyfikować. Wszystko dlatego, że z planowanych 220 pojazdów elektrycznych do końca 2022 roku pojawi się około połowy z nich. W efekcie firma musi zamówić 24 nowe autobusy przegubowe z silnikami Diesla. Przyczyną tego stanu rzeczy jest błędne planowanie poprzedniego kierownictwa ESWE-Verkehr. Okazuje się bowiem, że żaden z producentów nie zdołałby w zaplanowanym czasie dostarczyć takiej liczby pojazdów.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Obecnie ESWE-Verkehr posiada 56 autobusów elektrycznych, kolejne 56 Mercedes dostarczy do września br. Wraz z pojazdami zasilanymi wodorem przewoźnik z Wiesbaden będzie dysponował ok. 120 autobusami bezemisyjnymi, a to nieznacznie ponad połowa tego, co planowano. Okazuje się jednak, że problemem jest nie tylko kłopot z dostępnością pojazdów, lecz także brak odpowiedniej infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych. Aktualnie przewoźnik ma stacje umożliwiające uzupełnienie energii w dzisiaj wykorzystywanych 56 autobusach. Dla kolejnych pojazdów nie ma już miejsca i nawet nie wiadomo, gdzie można wybudować kolejne Stacje ładowania.

Hessenschau.de podsumowuje, że teraz ESWE zmuszona jest do zakupu autobusów z dieslami. Pojazdy będą użytkowane przez 12 lat, a to oznacza, że cel zerowej emisji odsuwa się w odległą przyszłość.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków