Auto Świat Wiadomości Aktualności Mitsubishi łączy siły z Hondą i Nissanem. Nowy sojusz ma być konkurencją dla Toyoty

Mitsubishi łączy siły z Hondą i Nissanem. Nowy sojusz ma być konkurencją dla Toyoty

Dziennik biznesowy "Nikkei" poinformował o nadchodzących zmianach na rynku motoryzacyjnym w Japonii. Mitsubishi Motors ma dołączyć do sojuszu Honda-Nissan. W wyniku połączenia na japońskim rynku będą funkcjonowali dwaj duzi gracze: Toyota Motor Group oraz sojusze Honda-Nissan-Mitsubishi.

Mitsubishi połączy siły z Hondą i Nissanem
Mitsubishi
Mitsubishi połączy siły z Hondą i Nissanem
  • Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem

Dzisiejszy świat motoryzacyjny ma coraz mniej wspólnego z tym, który znaliśmy jeszcze kilka lat temu. Obecnie to Tesla i chińskie koncerny samochodowe inwestują dużo pieniędzy w pojazdy elektryczne. Dotychczasowi potentaci, czyli japońscy producenci aut, jak informuje dziennik Nikkei, nie mogą konkurować pod względem skali i łańcucha dostaw.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W Japonii powstanie duopol producentów samochodów

W marcu br. Honda i Nissan zapowiedziały ścisłą współpracę, a teraz do sojuszu ma dołączyć również Mitsubishi Motors, w którym 34 proc. udziałów ma Nissan. Trzy firmy mają ze sobą współpracować, aby zwiększyć swoją konkurencyjność, a przede wszystkim, żeby przetrwać na bardzo trudnym rynku motoryzacyjnym.

Nikkei zwraca uwagę, że Toyota, największy producent samochodów, zawiera sojusze w Japonii. Dzięki nawiązaniu współpracy z Daihatsu, Suzuki, Subaru, Mazdą oraz Hino Motors łączna sprzedaż pięciu producentów zwiększyła się do 16 mln sztuk. Powstająca grupa Honda-Nissan-Mitsubishi będzie miała sprzedaż na poziomie 8,3 mln pojazdów.

Współpraca sposobem na zwiększenie konkurencyjności

Firmy wchodzące w skład nowego sojuszu chcą ujednolicić oprogramowanie w samochodach, które steruje pojazdami. Wszystko wskazuje na to, że Honda z Nissanem stworzą podstawowe oprogramowanie i później omówią jego wykorzystanie w modelach Mitsubishi.

Jak informuje dziennik "Nikkei", oprogramowanie będzie można aktualizować dzięki funkcji dwukierunkowej komunikacji między pojazdem oraz światem zewnętrznym i w ten sposób poprawiać wydajność nawet po sprzedaży auta. To zwiększy konkurencyjność pojazdów nowej generacji, ale wiąże się z dużymi nakładami finansowymi.

Oprócz tego sojusz może okazać się korzystny ze względu na możliwość poszerzenia gamy pojazdów. Dziennik Nikkei zwraca uwagę, że w Japonii Honda nie produkuje ani hybryd plug-in (PHEV), ani pickupów. Tymczasem dostawy OEM może zapewnić silne w tych dziedzinach Mitsubishi. Japoński dziennik wskazuje również, że w przyszłości obie firmy mogą nawiązać współpracę na rynku minipojazdów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków