Poprzednia odmiana ekologicznej Toyoty była kompaktowym sedanem. Teraz dzięki zwiększeniu rozstawu osi i powiększeniu nadwozia samochód stał się konkurentem dla modeli klasy średniej. Zmieniono także kształt nadwozia na bardziej praktyczne typu hatchback. Unoszona wysoko tylna klapa ułatwia załadunek dużych przedmiotów. Lepiej rozwiązano także sam bagażnik. W poprzedniej wersji umieszczone w nim baterie powodowały, że tworzył się niepraktyczny schodek utrudniający wykorzystanie przestrzeni załadunkowej. W nowym modelu baterie zostały umieszczone pod podłogą. Wprawdzie bagażnik Priusa II jest płytki, ale za to udało się uzyskać równą powierzchnię.Zmiany nastąpiły także w kabinie pasażerskiej. Najbardziej widoczne to inna kierownica i brak dźwigni skrzyni biegów. W obecnym modelu do wybierania żądanego przełożenia służy przycisk na konsoli środkowej. W Priusie wskaźniki nadal umieszczone są na wyświetlaczu pod szybą, a ekran na środku kokpitu informuje kierowcę, jaki napęd jest w danym momencie wykorzystywany.Prius II napędzany jest półtoralitrowym silnikiem benzynowym o mocy 78 KM oraz jednostką elektryczną osiągającą 68 KM. Moment obrotowy wynosi odpowiednio 115 i 400 Nm. W zależności od potrzeby działa jedna z tych jednostek lub pod większym obciążeniem, np. podczas dynamicznego przyspieszania, obie naraz. Wówczas "setkę" można uzyskać w ciągu 11 sekund. Silnik spalinowy włącza się także, jeżeli stan naładowania akumulatorów zbytnio się obniży. Wówczas następuje ich doładowanie. Proces ten następuje także podczas hamowania. W stosunku do poprzednika w Priusie II ma się zmniejszyć o 30 procent emisja szkodliwych substancji, a spalanie spadnie poniżej 5 l/100 km.Prius II do sprzedaży ma wejść jesienią tego roku. Planuje się wprowadzenie tego samochodu na polski rynek.
Na prąd i na benzynę
Sześć lat po rozpoczęciu produkcji hybrydowego modelu Toyoty Prius firma wprowadza na rynek kolejną generację tego samochodu. Jego oblicze i wielkość zmieniły się, ale idea pozostała ta sama: jeździć ekologicznie przy zachowaniu osiągów oraz komfortu konwencjonalnie napędzanego auta.