Najpopularniejszą grupą samochodów na polskim rynku jest zdecydowanie grupa podstawowa. Po ośmiu miesiącach sprzedaży jej udział wynosi 83,7%, o 0,5 pproc. więcej niż rok wcześniej. To zasługa 179 640 klientów, którzy dokonali zakupu aut tej grupy. Największy segment w grupie stanowią samochody  klasy niższej średniej, które znalazły łącznie ponad 72,5 tys. nabywców, o 0,3% więcej niż przed rokiem. Nieco mniejszą popularnością cieszą się w bieżącym roku samochody małe (61,6 tys. sztuk, spadek na przestrzeni roku o 1,2%). Dwa kolejne segmenty osiągnęły większe wyniki tegorocznej sprzedaży niż rok wcześniej: klasa średnia (27,1 tys. aut) wykazała 2,5% wzrostu, a samochody mini (prawie 16,1 tys. aut) - 24,4% wzrostu.

Drugą pod względem wielkości grupę na rynku stanowią samochody terenowo-rekreacyjne. Sprzedaż od początku roku wyniosła 17 645 sztuk i jest o 21,6% większa niż przed rokiem. Spośród czterech segmentów należących do grupy dwa odnotowały wzrost wyników (klasa średnia: 5,1 tys. aut, +69,3% i auta małe: 1,7 tys. sztuk, +545,7%); dwa - spadek (klasa niższa średnia: 8,1 tys. aut, -2,1% i klasa wyższa: 2,8 tys. sztuk, -7,8%). Na trzecim miejscu znalazła się grupa vanów, sprzedanych w ilości 10 766 sztuk, o 16,9% mniejszej niż przed rokiem. Wszystkie sklasyfikowane tu segmenty wykazały spadek sprzedaży skumulowanej: micro vany o 11,0%, mini vany o 18,6%, vany o 13,3%).

Jeszcze bardziej dotkliwy spadek odnotowała grupa kombi vanów - wynik tegorocznej sprzedaży w wysokości 5 094 auta jest o 28,5% mniejszy niż uzyskany rok wcześniej. Największym tempem wzrostu wyróżniła się natomiast sprzedaż aut z najmniejszej w skali rynku grupy - aut sportowo-rekreacyjnych. W okresie ośmiu miesięcy polscy klienci kupili 1 481 samochodów sportowo-rekreacyjnych, o 31,9% więcej niż w poprzednim roku. Najchętniej kupowane były zaś samochody klasy średniej (832 sztuki, +56,4%) i niższej średniej (463 sztuki, +116,4%).