W czerwcu 2019 roku sprzedaż aut klasy premium wyniosła tylko 5 741 sztuk, czyli była o 6,39 proc. niższa w porównaniu z majem br. oraz o 8,31 proc. mniejsza niż rok wcześniej. Jednak dzięki wynikom z maja i kwietnia w całym półroczu producentom najdroższych marek udało się wygenerować wzrosty. Sprzedaż na poziomie 37 721 aut oznacza wzrost sprzedaży o 7,28 proc. w porównaniu z takim samym okresem roku ubiegłego.
Najlepiej radzą sobie marki niemieckie
W pierwszym półroczu 2019 roku największą sprzedaż i jednocześnie wzrost (ponad 38 proc. w ujęciu rok do roku) zanotowało BMW (9 753 aut). W tym przypadku koniem pociągowym była seria 3 (1 783 sztuki) i seria 5 (1 493 sztuki).
Na drugie miejsce spadł Mercedes, który jeszcze do niedawna był liderem na rynku polskim. W pierwszym półroczu zarejestrowano nad Wisłą 9 148 aut tej marki (wzrost o 9,10 proc.). Największym powodzeniem w salonach Mercedesa cieszyły się modele: GLC Coupe (1 306 sztuk) i Klasa A (1 220 sztuk).
Na ostatnim miejscu podium znalazł się trzeci niemiecki producent – Audi. Od stycznia do końca czerwca w Polsce zarejestrowano 6 487 nowych samochodów z czterema pierścieniami na grillu. Producent z Ingolstadt zanotował spadek o 17,87 procenta względem tego samego okresu roku 2018. Hitem były tu modele: Q5 (1 113 rejestracji) i A6 (954 sztuk).
Liderem SUV Volvo
Patrząc jednak na sprzedaż poszczególnych modeli, liderem pierwszego półrocza 2019 roku zostało Volvo XC60 z liczbą 2 407 rejestracji. Na następnych miejscach uplasowały się wspomniane już BMW serii 3 (1 783 egzemplarzy) i BMW serii 5 (1 493 sztuk).
Źródło: Samar