Włosi mają do zaoferowania pojazdy przeznaczone na budowę niemal w każdym segmencie. Od najmniejszego Massifa, przez Daily 4x4, aż po potężnego Trakkera.

Trakker

To flagowy model koncernu, którego powołaniem jest praca w ekstremalnie ciężkim terenie. Całkowicie odnowiona w 2007 roku gama pojazdów jest dostępna w licznych konfiguracjach (4x2; 4x4; 6x4; 6x6; 8x4; 8x8) i wprowadza nowe rozwiązania pod względem układów zawieszenia i skrzyń biegów. Ponadto ma całkowicie przebudowany układ elektryczny, w skład którego włączono system Multiplex. Wysoki komfort pracy osiągnięty jest dzięki kabinie, która jest identyczna jak montowana w pojazdach Stralis AT/AD. W pojazdach Trakker są montowane silniki Cursor 8 i Cursor 13 o mocy od 310 do 500 KM.

Cursor 8 jest opracowany dla pojazdów, które muszą charakteryzować się niską masą własną w związku z częstszym poruszaniem się po drogach publicznych. Jest to lekki silnik o pojemności 7,8 litra, który oferuje moc od 310 do 360 KM.

Do wymagających zadań, przy których konieczne są wytrzymałość i wysoki moment obrotowy, przewidziany jest natomiast 12,9- litrowy silnik Cursor 13. Wysoki w szerokim zakresie moment obrotowy, dostępny już od niskich prędkości obrotowych silnika, gwarantuje duże możliwości ruszania w najbardziej wymagających warunkach, zapewniając optymalne prowadzenie pojazdu. Silniki Cursor przewidziane do zastosowań na placach budowy i w kamieniołomach są teraz wyposażone w wydajne elektromagnetyczne sprzęgło wentylatora z dwoma prędkościami, które wpływa na utrzymanie możliwie minimalnego zużycia paliwa, oraz w dekompresyjny hamulec silnikowy Iveco Turbo Brake.

W Trakkerze mogą być zastosowane mechaniczne bądź zautomatyzowane skrzynie biegów. Te pierwsze są dostępne w wersjach z 9 lub 16 biegami, z pneumatycznym układem wspomagania Servoshift. Zautomatyzowane skrzynie biegów Eurotronic II mogą występować z 12 biegami: Over Drive (z nadbiegiem) dla silnika Cursor 13 oraz Direct Drive (z przełożeniem bezpośrednim) dla silnika Cursor 8. Ważną cechą zautomatyzowanych skrzyń biegów jest praca określana jako Manouvering Mode (tryb manewrowy), włączany przyciskiem umieszczonym na desce rozdzielczej, umożliwiający zautomatyzowanej skrzyni biegów bardziej precyzyjne działanie, za pośrednictwem dozowania pedałem gazu oraz wykorzystaniem sprzęgła na pierwszym biegu i na biegu wstecznym. Jest to pomoc ułatwiająca manewry na szczególnie ograniczonej przestrzeni.

Eurocargo

To samochód wykonany głównie do średniej dystrybucji, ale ma także wersje przeznaczone typowo do pracy na budowie. Jeżeli zdecydujemy się na Eurocargo, możemy wybrać jedną z wersji terenowych 4x4: pojazd o DMC 11t z silnikiem 220 i 250 KM, oraz samochód 15- tonowy z silnikiem o mocy 250 lub 280 KM. Eurocargo 4x4 jest szczególny w swoim rodzaju. Zarówno pod względem stylistyki, jak i komfortu przypomina modele 4x2, jednakże jego wysoki prześwit oraz stały napęd na wszystkie koła czyni z niego idealny budowlany pojazd terenowy.

Dla mniej wymagającego terenu można wybrać podwozie EuroCargo w konfiguracji 4x2, ale ze specjalnym pakietem przystosowującym ten model do budowlanych wymogów. Jest to wersja K, która jest wyposażona m.in. w półeliptyczne zawieszenie, osłonę chłodnicy i blokadę tylnego mostu. Wersja K jest dostępna dla wszystkich DMC a do wyboru znajduje się siedem silników tector w dwóch różnych konfiguracjach, obie z wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa common rail.

Do wyboru są także 5-, 6- lub 9-biegowe manualne skrzynie przekładniowe oraz 6-biegowa zautomatyzowana. Również automatyczna skrzynia biegów firmy Allison jest dostępna w całej gamie Eurocargo. Natomiast modele 4x4 mogą zostać wyposażone w skrzynie o sześciu biegach wraz z wbudowaną przystawką odbioru mocy PTO.

Massif

Iveco Massif to pojazd stylistycznie wzorowany na Defenderze, ale powiązany z hiszpańską Santaną. Rama, sztywne mosty, paraboliczne resory piórowe, reduktor i blokady mostów powodują, że Massif, tak jak jego protoplasta, nadzwyczaj dzielnie radzi sobie w trudnym terenie. Kąty zejścia i natarcia, odpowiednio 34 i 50 stopni, ułatwiają dzikie eskapady w teren. Również znakomity trzylitrowy silnik wysokoprężny, w dwóch wariantach mocy 146 i 176 KM (identyczny jak w Daily 4x4), nie pozostawia wątpliwości - to prawdziwy off road.

Wnętrze, jak można się tego było spodziewać, jest surowe, ale niepozbawione udogodnień typu klimatyzacja czy system audio z nawigacją satelitarną.

Massif dostępny jest w trzech wersjach nadwozia: pięciodrzwiowe pięcio/siedmioosobowe; trzydrzwiowe, czteroosobowe z krótkim rozstawem osi oraz dwuosobowy pikap z długim rozstawem osi. Ponadto dostępne jest również podwozie, na którym można wykonać przeróżne zabudowy. Rozstaw osi w wersji krótkiej wynosi 2452, a w długiej 2768 mm. Ładowność w zależności od wersji wynosić będzie od 650 do 1100 kg.

Daily 4x4

Iveco Daily 4x4 powstał dzięki współpracy z firmą SCAM. Przypomina na pierwszy rzut oka typowy nośnik narzędzi. I rzeczywiście, oprócz klasycznych zadań transportowych w nietypowych warunkach, może być wykorzystywany do czynności mocno wyspecjalizowanych.

Nowe Iveco wyposażone jest w tylko jeden silnik, doładowany diesel o pojemności 3 litrów, mocy 176 KM w zakresie 3200-3500 obrotów i momencie obrotowym 400 Nm, dostępnym od 1250 do 3000 obrotów. Moment przenoszony jest stale na 4 koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni przekładniowej ZF oraz skrzyni redukcyjnej.

Zawieszenie to klasyczne mosty, sztywne i paraboliczne resory piórowe. W Daily zastosowano hamulce hydrauliczne, z przodu tarczowe, z tyłu bębnowe i odłączany terenowy ABS.

Wnętrze, nie licząc dwóch dźwigni skrzyni redukcyjnej w podłodze i przycisków blokad mostów na panelu centralnym, nie różni się od tego w Daily 4x2. Wszystkie przyrządy i przełączniki są więc tam, gdzie ich oczekujemy. Również do spasowania materiałów nie można mieć zastrzeżeń. Daily dostępny jest z dwoma rodzajami kabin: pojedynczą, 3-osobową i brygadową, 7-osobową, z dwoma rozstawami osi 3050 i 3400 mm. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 3,5 i 5,5 tony. W wersji lżejszej możliwości przewozowe wynoszą od 860 kg przy kabinie brygadowej do około tony w wersji trzyosobowej. Wersja cięższa może przewieźć w terenie blisko 3 tony ładunku. Dla Daily 4x4 przewidziana jest cała gama zabudów, a także przystawek odbioru mocy na skrzyni biegów czy skrzyni redukcyjnej.