Zgodnie z rozszerzonym planem wprowadzania nowych produktów, przez najbliższe sześć lat firma będzie wprowadzać na rynek nowy model średnio co sześć tygodni. Globalne portfolio produktów firmy będzie liczyło 66 pojazdów, obejmując 92% rynków i segmentów, licząc modele Infiniti i pojazdy aliansu Renault-Nissan.

Dalsze założenia planu „Nissan Power 88" na lata obrachunkowe 2011-2016 to: rozwój pojazdów zeroemisyjnych i technologii obniżających emisję w ramach programu Pure Drive. (łączna sprzedaż pojazdów elektrycznych Sojuszu osiągnie poziom 1,5 mln sztuk) oraz opracowanie nowych modeli aut osobowych i dostawczych w ramach programu „Mobilność dla wszystkich”, opracowanych dla najniższych segmentów cenowych i na rynki wschodzące Poza tym Nissan wprowadzi ponad 90 nowych, zaawansowanych rozwiązań technicznych, czyli średnio 15 rocznie.

W okresie objętym średnioterminowym planem Nissan zamierza zwiększyć liczbę placówek sieci detalicznej swoich marek z obecnych 6000 do 7500. Ekspansja będzie skoncentrowana na rynkach o dużym potencjale wzrostu oraz na dalszym rozwijaniu marki Infiniti i działu pojazdów dostawczych. Sprzedaż prestiżowej marki Infiniti zwiększy się ze 150 000 egzemplarzy w 2010 roku do 10% udziału w globalnym rynku w segmentach luksusowych, co dziś oznaczałoby sprzedaż na poziomie 500 000 egzemplarzy. Marka Infiniti będzie liczyła co najmniej 10 modeli sprzedawanych na ponad 70 rynkach.

Do 2016 roku Nissan będzie czołowym światowym producentem pojazdów segmentu lekkich pojazdów dostawczych. Dobrym prognostykiem jest wybranie modelu NV200 na „Taksówkę jutra” dla Nowego Jorku.

W 2012 roku moce produkcyjne Nissana na największym rynku chińskim wyniosą 1,2 miliona egzemplarzy, co ma stanowić udział na poziomie 10 proc. Nissan zwiększy także obecność w Brazylii (nowa fabryka), Rosji i Indiach, a także na pozostałych rynkach wschodzących.

„Nissan Power 88 to harmonogram rentownego wzrostu naszej firmy" - powiedział wiceprezes i dyrektor naczelny Nissana Carlos Ghosn. „Przyspieszymy tempo wzrostu, wprowadzając więcej innowacyjnych i atrakcyjnych rozwiązań w naszych produktach i usługach, a także bardziej ekologiczne samochody w przystępnych cenach dla każdego kierowcy na świecie, odpowiadając w ten sposób na energetyczne i ekologiczne wyzwania 21. wieku".

Plany rzeczywiście są ambitne i wyglądają obiecująco dla potencjalnych klientów. Zobaczymy jak powiedzie się ich realizacja i czekamy na efekty.