• Nissan GT-R50 by Italdesign cechuje się oryginalnym designem i ulepszoną mechaniką
  • Specjalny GT-R upamiętnia 50. rocznicę powstania modelu GT-R, jak i firmy Italdesign
  • Auto zadebiutuje w Europie w lipcu br.

Efekt współpracy obu firm jest wyjątkowy. Nissan GT-R50 by Italdesign zdecydowanie różni się od seryjnego GT-R-a NISMO, na którym technicznie bazuje. Prototyp wyróżnia się wąskimi reflektorami LED, nową osłoną chłodnicy, bardziej wybrzuszoną maską i wyraźniej zarysowaną linią dachu, obniżoną o 54 mm. Z szarym lakierem karoserii kontrastują złote akcenty, których nie szczędzono jubileuszowej wersji modelu.

Wiele dzieje się również w tylnej część samochodu. Klosze tylnych lamp "wyciągnięto" na wierzch, a na gruntownie zmienionej klapie bagażnika na dwóch wspornikach umieszczono duży, regulowany spojler. Ponadto przygotowano specjalny wzór aluminiowych obręczy kół w rozmiarze 21 cali.

Wnętrze GT-R-a również poddano gruntownym modyfikacjom. Nie brakuje w nim włókna węglowego, Alcantary i wysokogatunkowej skóry. Tutaj też znalazły się złote akcenty, nawiązujące do detali nadwozia. Na tym nie koniec - supersamochód w tym wydaniu oferuje jeszcze lepsze osiągi.

Sercem Nissana GT-R50 by Italdesign jest silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra. Jednostka po zabiegach wyścigowego zespołu NISMO generuje szacunkowo aż 720 KM mocy i 780 Nm momentu obrotowego. - Modyfikacje jednostki napędowej polegały między innymi na optymalizacji podwójnych wyczynowych turbosprężarek z modelu GT3, zamontowaniu większych intercoolerów oraz zastosowaniu wałów korbowych, tłoków, korbowodów i łożysk o podwyższonej wytrzymałości, wydajnych dysz natrysku oleju na denka tłoków, wałków rozrządu ze zmodyfikowanym profilem krzywek i bardziej wydajnych wtryskiwaczy paliwa. Zoptymalizowano także układ zapłonowy, dolotowy i wydechowy. Wzmocniona dwusprzęgłowa sekwencyjna sześciobiegowa przekładnia zamontowana z tyłu w układzie transaxle, a także wytrzymalsze mechanizmy różnicowe i półosie napędowe, zapewniają skuteczne przekazanie mocy na koła - czytamy w komunikacie Nissana.

- Mimo że nie jest to kolejna generacja modelu GT‑R, w prowokujący i kreatywny sposób świętujemy obie rocznice. Łączymy najlepszą platformę konstrukcyjną Nissana i japońskie wzornictwo z włoskim doświadczeniem w dziedzinie budowy nadwozi - powiedział Alfonso Albaisa, pierwszy wiceprezes ds. globalnego projektowania w firmie Nissan.