„Nowy Leaf Nismo RC pokazuje, jak wysokie są nasze aspiracje pod względem czystej mocy i osiągów oraz tego, by samochody elektryczne zapewniały klientom jeszcze więcej emocji” — powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes i globalny dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i samochodów elektrycznych w firmie Nissan. „To jak dotąd nasz najbardziej fascynujący przykład realizacji filozofii Nissan Intelligent Mobility”.
Nissan Leaf Nismo RC – 240 kW to ponad 326 KM
W istocie, nowa wyścigówka prezentuje się imponująco. Została wyposażona w dwa silniki elektryczne o mocy 120 kW każdy. Do tego dysponuje łącznym momentem obrotowym 640 Nm przekazywanym, na wszystkie koła (to ponad dwukrotnie więcej niż oferowała pierwsza generacja tego modelu z 2011 roku). Rozdział mocy jest niezależny na każdej osi i trafia zawsze na koła o lepszej przyczepności, co pozytywnie wpływa na trakcję i poprawia pewność manewrowania na torze. Co ciekawe, zespół napędowy z akumulatorami litowo-jonowymi wysokiej pojemności i inwerterami pochodzi od „cywilnej” wersji Nissana Leafa.
Masę pojazdu udało się ograniczyć do 1220 kg, dzięki zastosowaniu lekkich komponentów i konstrukcji samonośnej w całości wykonanej z włókien węglowych. Trójbryłowe nadwozie modelu składa się z demontowalnych sekcji przodu i tyłu, stałych okien, przednich i tylnych świateł LED oraz regulowanego tylnego spojlera, który gwarantuje odpowiednią siłę docisku w trakcie szybkiej jazdy po torze. Przyspieszenie do „setki” w 3,4 s to o 50 proc. szybciej niż robił to poprzednik.
Nissan zamierza zbudować tylko 6 egzemplarzy Leafa Nismo RC, które będą prezentowane na wybranych imprezach motoryzacyjnych na całym świecie, w tym także podczas wyścigów Formuły E.