Były to: pierwszy model Nissana na rynku małych samochodów typu crossover– Nissan Rouge na rok 2008 oraz zaawansowane auto studyjne Nissan Bevel Concept. - Jesteśmy dumni z możliwości zaprezentowania dwóch pojazdów stanowiących dowód synergii między designem a wersjami produkcyjnymi i między wprowadzaniem nowoczesnych rozwiązań i koncepcji a utrzymaniem nowoczesności aktualnej oferty – powiedział Brad Bradshaw, starszy wiceprezes NNA ds. sprzedaży i marketingu. Nasz model produkcyjny Rouge oraz zaawansowany Bevel Concept to samochody skonstruowane z myślą o tej samej grupie entuzjastów motoryzacji, aczkolwiek dla osób na różnych etapach swojego życia.

Zupełnie nowy Nissan Rouge, o zrównoważonych proporcjach miedzy elegancją i funkcjonalnością, dynamicznej sylwetce i sportowych osiągach, jest atrakcyjny dla klientów poszukujących pojazdu na niezagospodarowanym rynku samochodów typu crossover SUV. To pojazd spełniający praktyczne potrzeby młodych, aktywnych kierowców, którego przemawiający do emocji styl i osiągi pozwalają jednak na pełną radość z jazdy.

Niezwykły Bevel Concept powstał w Nissan Design America, Inc. (NDA) w La Jolla (Kalifornia) dla kierowców z tej samej grupy odbiorców, chociaż będących na innym etapie swojego życia. Za sprawą wnętrza zorganizowanego wybitnie pod kątem samego kierowcy Bevel jest w większym stopniu niż tradycyjny SUV „warsztatem na kołach”. Pojazd zaprojektowano dla osób z dorosłymi dziećmi, dysponujących teraz większą ilością wolnego czasu, który mogą przeznaczyć na hobby, rekreację i pracę społeczną.

Nissan Rogue 2008

Nissan Rogue z roku modelowego 2008 - o którym pisaliśmy już na naszych łamach -został zbudowany na platformie „C” Nissana i jest wyposażony w skonstruowany przez Nissana 16-zaworowy 4-cylindrowy silnik DOHC QR25DE o pojemności 2,5 litra (rozwijający moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 237 Nm), współpracujący ze standardową skrzynią biegów Xtronic CVT® (przekładnia bezstopniowa) z systemem sekwencyjnej zmiany przełożeń za pomocą dźwigienek przy kierownicy umożliwiającym sportowy styl jazdy. W samochodzie zastosowano także zupełnie nowy układ napędu na 4 koła z układem kontroli obrotu wokół własnej osi.Model Rogue wyposażony jest standardowo w układ kontroli dynamiki pojazdu (VDC) z kontrolą trakcji (TCS), precyzyjny układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPS) i hamulce tarczowe wszystkich 4 kół z układem ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania (EBD) i układem wspomagania hamowania awaryjnego (BA).

Wnętrze Rouge charakteryzuje się zrównoważonymi proporcjami eleganckich opływowych płaszczyzn i maksymalnie funkcjonalnych rozwiązań. Samochód ma skórzaną tapicerkę foteli. Przednie fotele oraz lusterka są podgrzewane, a na kierownicy zamontowano przyciski obsługujące system głośnomówiący współpracujący z telefonem przez Bluetooth oraz przyciski do sterowania radiem. W wyposażeniu standardowym znajdują się także inne udogodnienia, takie jak składany fotel pasażera z przodu, składana tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40 i ogromy schowek w desce rozdzielczej z przegródką, a także schowek z podwójnym dnem w konsoli centralnej z ukrytymi przegródkami, wysuwana przegroda w przedziale bagażowym oraz łatwa do utrzymania w czystości wyjmowana podłoga bagażnika.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne zastosowane w Rogue to między innymi inteligentny kluczyk, zestaw audio dużej mocy marki BOSE® z 7 głośnikami, głośnikiem niskotonowym oraz odtwarzaczem plików MP3 i radiem satelitarnym, zestaw głośnomówiący Bluetooth® do telefonu, uniwersalny pilot do bram garażowych HomeLink® i reflektory ksenonowe.Standardowe wyposażenie nowego Nissana Rogue z zakresu bezpieczeństwa obejmuje konstrukcje nadwozia z kontrolowanymi strefami zgniotu, zaawansowany system poduszek powietrznych (AABS) z dwufazowymi przednimi poduszkami czołowymi i systemem rozpoznawania obecności pasażera na przednim fotelu oraz aktywne zagłówki foteli przednich.Standardowo montowane są także boczne poduszki powietrzne w fotelach przednich oraz kurtyny powietrzne w krawędzi dachu z systemem wykrywania przewrócenia się pojazdu (chroniące głowy kierowcy i pasażera z przodu oraz pasażerów podróżujących na miejscach skrajnych z tyłu).

Nissan Bevel Concept

Nissan Bevel Concept to dynamiczny wielofunkcyjny pojazd, w którym w przeciwieństwie do dostępnych obecnie samochodów sportowo-użytkowych (SUV) czy minivanów, gdzie nacisk położony jest na spełnienie potrzeb pasażerów oraz ich komfort, zadbano wyłącznie o potrzeby głównego użytkownika – mężczyzny, ojca dorosłych dzieci, które opuściły już rodzinny dom, aktywnie oddającego się swojemu hobby, rekreacji i pracy społecznej. W modelu Bevel zastosowano unikatową, inspirowaną funkcjonalnością asymetryczną stylizację, podporządkowany użyteczności podział wnętrza na trzy strefy oraz liczne nowatorskie rozwiązania technologiczne takie, jak baterie słoneczne zamontowane w przeszklonym dachu czy elektroniczne sterowanie przekładnią kierowniczą, przepustnicą i hamulcami.

Bevel to samochód pięciodrzwiowy, w którym drzwi boczne otwierają się w przeciwnych kierunkach, tworząc szerokie, bo liczące prawie 170 cm wejście do przedziału pasażerskiego. Dzięki specjalnej konstrukcji poziomych zawiasów jednoczęściowa tylna klapa unosi się na wysokość prawie 190 cm od poziomu gruntu. Po otwarciu klapy bagażnika można rozłożyć specjalną platformę pełniącą rolę solidnego stołu warsztatowego.

Bevel wyposażony jest w dwa gniazdka elektryczne – tradycyjne 12-woltowe i gniazdko 110-woltowe do ładowania akumulatorów bezprzewodowych elektronarzędzi. Energia potrzebna do zasilania tego gniazdka pochodzi z baterii słonecznych zamontowanych nad dużym przeszklonym dachem Bevela. Nośność specjalnego bagażnika dachowego, wyposażonego w 6 zaczepów ukrytych w pod sześciokątnymi osłonami, wynosi aż 113 kg.

Wnętrze Bevela to mieszanka komfortu, funkcjonalności i technologii. Kierowca zasiada w zamocowanym na stałe bogato obitym skórą fotelu. Otwarcie lub zamknięcie drzwi kierowcy powoduje odsunięcie lub przesunięcie całego sterowanego dotykowo panelu instrumentów o 10 centymatrów.

Centralna „strefa dowodzenia” obejmuje kilka ekranów, na których wyświetlany jest obraz z kamer zastępujących lusterka boczne oraz menu informacyjne pięciu systemów: informacji o pojeździe, ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, nawigacji, rozrywki i obsługi sieci domowej. Dostęp do opcji menu umożliwia sterownik dotykowy.

W centrum sterowania funkcjami „rozrywkowymi” kierowca może zmieniać ustawienia telefonu, czytać prognozy pogody i informacje o ruchu drogowym, przeglądać strony internetowe oraz korzystać z poczty elektronicznej i słuchać muzyki. Z samochodu można także połączyć się z domową siecią komputerową i monitorować zamki, system alarmowy, działanie ogrzewania i klimatyzacji, oświetlenie wnętrza oraz bramę garażową.

Strefa użytkowa przystosowana jest do przewozu zwierząt. Bagażnik można powiększyć składając przedni fotel pasażera oraz tylną kanapę i uzyskując w ten sposób jednolitą, płaską podłogę. Sama podłoga zbudowana jest z laminowanego drewna orzechowego z odzysku, które zapewnia bardzo twarde podłoże mogące spełniać rolę stołu warsztatowego.

Bevel znakomicie nadaje się do transportu zwierząt domowych. Samochód wyposażony jest między innymi w przegubowy, obracający się w promieniu 350 stopni uchwyt na smycz oraz duży wyjmowany kojec dla psa, który można zamocować w bagażniku. Koncepcyjny Bevel wyposażony jest w wydajny silnik V6 o pojemności 2,5 litra i spalinowo-elektryczny napęd hybrydowy, który umożliwia połączenie przyjemności z jazdy z ochroną środowiska.

W Ameryce Północnej firma Nissan prowadzi działalność w dziedzinie projektowania i konstrukcji pojazdów, finansowania dla osób prywatnych i firm, sprzedaży i marketingu, dystrybucji i produkcji.