- Nowy wygląd, odświeżone wnętrze, a w nim dużo nowości z nowoczesnym systemem multimedialnym - Dacia testuje już nową odsłonę Joggera
- Rumuńska marka planuje lifting na przyszły rok. Choć zmiany wizualne mogą być duże, to koncepcja modelu się nie zmieni
- Tak samo jak oferta silnikowa. Tu gwiazdka. Pojawiają się plotki o mocniejszej wersji z fabryczną instalacją LPG
Dacia Jogger imponuje przede wszystkim pod względem praktyczności. Część pasażerska oferuje mnóstwo przestrzeni zarówno na wysokości kolan, jak i nad głowami. Joggerem może podróżować nawet siedem osób, bo za dopłatą dostępny jest trzeci rząd siedzeń. Wrażenie robią także możliwości transportowe. W przypadku pięciomiejscowej odmiany bagażnik mieści 708-1819 l, natomiast w siedmiomiejscowej wersji 160-1807 l.
Dacia Jogger pozostanie wierna swoim ideałom. Choć zmieni się mocno
Nieźle jak na samochód o długości 4547 mm. Joggera trudno sklasyfikować. Najprędzej powiedzielibyśmy, że to podwyższone kombi, ale sam producent lubi wspominać o wpływach na Joggera crossoverów i SUV-ów. To się na pewno nie zmieni. Dacia Jogger pozostanie praktycznym samochodem w rozmiarze C z plusem.
Przeczytaj także: Obejrzałem nową Dacię Bigster. Chińscy producenci nie będą mieli z nią łatwo
Dacia szykuje dla niej nie zupełnie nową generację czy gruntowną zmianę koncepcji, a klasyczny lifting. I akurat wygląd może się zmienić mocno, ponieważ cała Dacia ostatnio mocno się zmienia. Nowy język stylistyczny rumuńskiego producenta najlepiej pokazuje niedawno pokazany. Jogger będzie z niego czerpać pełnymi garściami, dokładnie tak jak inne przyszłe modele producenta. W poniższej galerii możecie zobaczyć kilka zdjęć nowej Dacii Bigster.
Na pewno unowocześnione będzie także wnętrze
Lifting to też okazja do porządków we wnętrzu, dodaniu nowego wyposażenia, a także uzbrojenia samochodu w kolejne systemy bezpieczeństwa oraz wsparcia. Dacia Jogger i w kabinie doczeka się znaczącego unowocześniania. Powinna dostać nową kierownicę, a przed oczami kierowcy umieszczone zostaną nowe wskaźniki.
Rumuńskie auta wyposażane są w teraz w nowoczesny system multimedialny zrobiony przez Google Automotive Services. I on też jest pewniakiem w nowym Joggerze. To duża zmiana.
A co pod maską? Bez rewolucji
Polscy kierowcy się na pewno ucieszą, ponieważ Dacia nie planuje robić rewolucji pod maską. Dacia Jogger dostępna jest teraz z dwoma trzycylindrowymi benzyniakami 1.0 o mocy 100 lub 110 KM. W bazowej odmianie dodatkowym atutem zapewniającym niskie koszty użytkowania jest instalowana seryjnie instalacja LPG. Pojawiają się plotki o 120-konnej wersji z autogazem. To byłaby jeszcze lepsza informacja, ponieważ dla wielu osób w tak pakownym aucie 100 KM może być trochę za mało.
Podobno nic nie zmieni się w chwalonej, topowej wersji hybrydowej. To klasyczna hybryda. Jej systemowa moc to 140 KM, a moment obrotowy - 205 Nm. Przekłada się to na przyspieszenie do 100 km/h w 10 s. Największą zaletą jest jednak bardzo niskie spalanie wynoszące 4,8 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym. Kierowcy doceniają też wygodę jazdy z automatem, który zwiększa komfort zwłaszcza w ruchu miejskim.