Układ napędowy pojazdu ma łączyć znany już benzynowy silnik SkyActiv-X z zapłonem samoczynnym oraz 48-woltowym systemem hybrydowym. Mówi się także o tym, że w tej postaci silnik samochodu będzie generował 350 KM. Wydaje się, że taki plan badawczo-rozwojowy może być zbyt obciążający dla niezbyt dużego koncernu, jakim jest Mazda. Jednak z drugiej strony Mazda zacieśnia ostatnio współpracę z Toyotą, która planuje zaadoptować 6-cylindrowy silnik SkyActiv-X do nowej generacji Lexusa IS oraz do modelu RC. Dzięki budżetowi Toyoty byłaby realna szansa sfinalizowania takiej koncepcji przez Mazdę.
Przeczytaj też:
- Mazda 6 Kombi SKYACTIV-G 2.5 – samochód nie dla księgowych
- Mazda RX-Vision Concept – powrót Mazdy RX7?
- Genesis G80 - sztuczna inteligencja na kołach
Jak może wyglądać nowy model Mazdy? Przypomnijcie sobie koncept Mazda Vision Coupe, który został pokazany podczas salonu w Tokio w 2017 roku? Długa maska tego pojazdu wyraźnie sugerowała sposób ułożenia silnika, a tym samym chęć zaproponowania samochodu z napędem na tył. W tej postaci nowy model byłby czterodrzwiową limuzyną. Jednak dwa lata wcześniej Mazda zaprezentowała również koncept RX-Vision, który udowadnia, że firma ma również potencjał na zbudowanie dwudrzwiowej odmiany pojazdu.
Oficjalnie Mazda potwierdza prowadzenie prac nad samochodem z wzdłużnie ustawionym, sześciocylindrowym silnikiem oraz z napędem na tylne koła lub na obie osie. Japoński producent nie podaje jednak terminu wprowadzenia takiego auta na rynek i nie informuje, czy rzeczywiście będzie to kolejna generacja Mazdy 6.