Nie mamy wciąż oficjalnych zdjęć wersji produkcyjnej, które są przez japońskiego producenta pilnie strzeżone. Jednak dzięki konceptowi Hazumi, który zaprezentowany został podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie, wiemy co przygotowuje producent.
Nowa generacja Mazdy2 urosła do 4060 mm (+140 mm). Auto ma wysokość 1500 mm (+25 mm) i szerokość 1695 mm (bez zmian), przy rozstawie osi 2570 mm (+80 mm). W porównaniu z obecną generacją auto jest lżejsze o 100 kilogramów, ale przy jednoczesnym usztywnieniu konstrukcji nadwozia o 30 proc., co było możliwe dzięki wykorzystaniu zmodyfikowanej platformy z Mazdy3.
W ofercie znajdą się oszczędne jednostki napędowe Skyactiv. Czterocylindrowy benzynowy o pojemności skokowej 1.5 litra o mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym 135 Nm oraz wysokoprężny 1.5 Skyactiv-D o mocy 105 KM przy 4000 obr./min z turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek, który ma średnio zużywać 5,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.
Dla Mazdy2 najważniejszym będzie rynek japoński, gdzie auto pojawi się w sierpniu 2014 r. Europa będzie musiała poczekać jeszcze kilka miesięcy. Auto będzie produkowane w Japonii, Tajlandii i Meksyku.