- Oryginalna Skoda Favorit produkowana była od 1988 do 1995 r. Był to przede wszystkim miejski hatchback (powstawały też oczywiście inne wersje nadwoziowe) z silnikiem benzynowym 1.3 R4
- Właśnie pokazano Skodę Favorit 2.0. Zainteresowanie tym projektem pokazuje, że oryginał cieszy się dużą sympatią
- Skoda Favorit 2.0 urosła i ma mieć zupełnie nowy napęd
- W naszej galerii umieściliśmy dużo grafik nowej odsłony czeskiego auto. Na razie to one są najważniejsze
Oczywiście mamy na razie do czynienia z zabawą projektantów, ale za każdym takim projektem może coś stać. Zwłaszcza że nowa wizja Skody Favorit spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem. Skoda Favorit, kultowy model czeskiej marki, od lat jest nieobecny w ofercie. Zaprojektowany przez studio Bertone hatchback zadebiutował w 1987 r., zdobywając dużą popularność. Jego produkcję zakończono w 1995 r. Teraz Skoda prezentuje nową wersję modelu Favorita, łączącą nowoczesne wzornictwo z elementami stylistycznymi nawiązującymi do oryginału.
Czy Skoda Favorit może wrócić?
W latach 80. i 90. oryginalną Skodę Favorit napędzały 1,3-litrowe silniki czterocylindrowe o mocy od 54 do 68 KM. Jeśli model miałby rzeczywiście powrócić, to z zupełnie nowym napędem, co przyznali sami twórcy tego projektu. Nie spodziewajmy się pod maską silnika 1.0 TSI.
Ewentualna produkcyjna nowa Skoda Favorit na pewno byłaby samochodem elektrycznym. Ten segment ostatnio zdecydowanie rośnie w siłę i zaczyna się znowu podobać kierowcom. Jeszcze do niedawna z miejskimi elektrykami kojarzyliśmy głównie Renault Zoe i Peugeota e-208 z rodziną. Ostatnio furorę zrobiła jednak nowa piątka Renault, a swojego małego elektryka bardzo mocno zapowiada Volkswagen. Skoda prawie na pewno zrobi swój odpowiednik modelu ID.2.
To jedna droga. Na grafikach widzimy, że nowa Skoda Favorit znacząco urosła (mierzy ok. 4,3 m) i ma w sobie wiele cech SUV-a. Może Czesi będą chcieli w przyszłości czerpać z tego projektu przy tworzeniu odpowiednika Kii EV3?
Na razie projektanci skupiają się na wyglądzie nowej Skody Favorit
Favorit w nowej wersji inspirowany jest aktualnym językiem stylistycznym Skody, Modern Solid. Chociaż wiele elementów nawiązuje do współczesnej estetyki marki, przód pojazdu wyróżnia się unikalnym podejściem. Producent postawił na ultracienkie lampy LED z przodu i z tyłu pojazdu, a także podświetlane logo na tylnej klapie. Oczywiście sporo w koncepcie nawiązań do oryginału.
Projektanci przewidują także sportową wersję Favorita. Wyposażenie takiego wariantu obejmowałoby m.in. plastikowe osłony nadwozia oraz inne dynamiczne akcenty, co nadawałoby mu wyrazisty, agresywny charakter.