Silnik spalinowy samochodu będzie uzupełniony o technikę Mild Hybrid. Oznacza to lepsze osiągi przy jednocześnie zwiększonej wydajności. Podstawą działania systemu jest instalacja elektryczna 48 V, która w nowym Audi A8 zostanie zastosowana jako główna instalacja (po raz pierwszy w aucie produkowanym seryjnie).

Napęd Mild Hybrid składa się z dwóch głównych podzespołów: po pierwsze z chłodzonego wodą alternatora - rozrusznika 48 V, uzupełnionego o konwencjonalny rozrusznik. Ten drugi wykorzystywany jest wyłącznie do zimnego rozruchu pojazdu. Po drugie, umieszczony w bagażniku akumulator litowo-jonowy jest magazynem energii o pojemności ładowania 10 Ah i napięciu 48 V.

Czwarta generacja Audi A8 będzie mogła przejść w tryb bezgłośnego „żeglowania” w szerokim zakresie prędkości – od 55 do 160 km/h. Auto może wtedy nawet przez 40 sekund jechać z wyłączonym silnikiem spalinowym i w ten sposób nie emitować żadnych zanieczyszczeń do atmosfery. Gdy tylko kierowca naciśnie pedał gazu, RSG szybko i łagodnie ponownie uruchomi silnik. Co więcej, tryb start-stop włącza się już przy 22 km/h.

Pojazd odzyskuje energię nie tylko podczas hamowania lub żeglowania. Audi A8 rekuperuje ją również wtedy, gdy w trybie żeglowania zbliża się zbyt mocno do jadącego przed nim pojazdu. Wszystkie te układy wpływają nie tylko nawzrost komfortu podróży, ale też na obniżenie zużycie paliwa. Mild Hybrid w normalnej eksploatacji redukuje spalanie o ok. 0,7 litra na 100 kilometrów.

Nowa generacja Audi A8 będzie miała swoją światową premierę 11 lipca podczas Audi Summit w Barcelonie.