Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe Porsche 911 – w 2019 roku w salonach

Dotychczasowa generacja „911-ki” o oznaczeniu 991 jest produkowana od 7 lat (od 2015 roku model po liftingu), więc to odpowiednia pora na wprowadzenie następcy. Stylistycznej rewolucji nie będzie, ale chyba nikt się jej nie spodziewał, prawda?

W Internecie krążą już zdjęcia szpiegowskie niezamaskowanego egzemplarza przedprodukcyjnego jadącego w towarzystwie obecnego modelu. Najbardziej zmieni się tył sportowego coupe Porsche. Widać to zresztą na zdjęciach opublikowanych przez producenta. Lampy są węższe i połączone pasem LED-ów. W ożebrowaniu pod szybą umieszczono dwa pionowe światła stopu. Ponadto auto ma być szersze od schodzącej generacji.

Bazowy silnik 3.0 biturbo stanie się trochę mocniejszy – w zależności od wersji ma generować od 380 do 440 KM. Nie potwierdzą się plotki o wersji hybrydowej. Takiej "911-ki" nie będzie w ofercie, przynajmniej na razie.

Niestety, dokładne informacje techniczne i wygląd wnętrza to jeszcze ściśle strzeżona tajemnica. Wszystko wyjaśni się już 30 listopada. Tego dnia rozpoczyna się salon samochodowy w Los Angeles, gdzie ma oficjalnie zadebiutować nowe Porsche 911.

Porsche 911 – trzy miliony kilometrów po całym świecie

Wyczerpująca seria testów nowej „911-ki” miała miejsce w różnych zakątkach świata. Stałym punktem programu testowo-rozwojowego Porsche był znany tor wyścigowy Nürburgring. Auta zawitały również na włoski tor Nardo.

Nowe Porsche 911 podczas testów
Nowe Porsche 911 podczas testówPorsche

Nowe Porsche 911 musiało się również wykazać w Dolinie Krzemowej 90 m poniżej poziomu morza czy na szczycie Mount Evans w Kolorado, gdzie z rzadkim powietrzem musiał zmagać się doładowany silnik. Samochody były także testowane w gorącym klimacie - w krajach Zatoki Perskiej i w Dolinie Śmierci. Nawet 50 stopni Celsjusza pozwoliło sprawdzić układ chłodzenia i klimatyzację. Z kolei zachowanie pojazdu w ekstremalnie niskich temperaturach badano w obszarze koła podbiegunowego (Porsche ma stałe centrum testowe w Finlandii). Egzemplarze nowego modelu pojawiły się też w Chinach.

Szeroko pojęte testy oznaczały również codzienne próby na publicznych drogach całych Niemiec. Sprawdzano ponadto koncepcję obsługi we wnętrzu, a także systemy wspomagające kierowcę i systemy łączności. Wygoda w codziennym użytkowaniu jest równie ważna, jak trwałość czy osiągi.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków