Nowa gama jednostek napędowych obejmuje: 3-cylindrowy silnik o pojemności 1 litra, o mocy 120 KM i momencie obrotowym 190 Nm oraz silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,3 litra, o mocy 150 KM lub 180 KM i momencie obrotowym 270 Nm.

Bazuje na modularnej i elastycznej konstrukcji oraz wykorzystuje najbardziej zaawansowane systemy opracowane przez inżynierów FCA, takie jak - zastosowana po raz pierwszy - technologia Multiliair III, jak również bezpośredni wtrysk z czterema zaworami na cylinder i doładowaniem.

W rezultacie powstała rodzina dynamicznych  silników, które są również paliwooszczędne i przyjazne dla środowiska. Wszystkie wersje są wyposażone w Gasoline Particulate Filter (GPF) i zaprojektowane tak, aby łatwo ewoluowały do ​​użycia w połączeniu z elektrycznymi układami napędowymi. Zastosowane technologie - zapewniając wysoki komfort jazdy - pozwalają jednocześnie na redukcję emisji zanieczyszczeń zgodnie z europejską normą Euro 6D, która będzie obowiązkowa dla producentów samochodów od września 2018 roku.

Pierwszym samochodem wyposażonym w nowe silniki wykonane w Bielsku-Białej jest nowy Jeep Renegade MY19, oficjalnie wprowadzony na rynek przez FCA w czerwcu. Nowe silniki zostaną wprowadzone również w innych modelach przed końcem roku.

Zdolność produkcyjna pierwszej, obecnie zainstalowanej linii produkcyjnej w Bielsku-Białej wynosi 200 tys. silników rocznie. Do końca 2019 roku planowane jest uruchomienie drugiej linii, w wyniku czego moce produkcyjne zakładów wzrosną do 400 tys. sztuk rocznie.