Wydanie liczy 84 strony, na których prezentujemy i testujemy kilkadziesiąt nowych i używanych samochodów. A szczególnej uwadze polecamy m.in.:

Na rynku nowych samochodów w Polsce w październiku nastąpiło niewielkie ożywienie. Producenci realizują wcześniejsze zamówienia klientów, mają więcej aut do zaoferowania, ponieważ poprawia się sytuacja z dostępnością słynnych już półprzewodników i innych podzespołów. Nadzieje na wzrost sprzedaży nowych samochodów studzą jednak coraz wyższe ceny, wysoka inflacja i niepewna sytuacja ekonomiczna.

VW Tiguan, Nissan X-Trail, Maserati MC20 Cielo: nowości w różnych segmentach

Autem tygodnia w tym wydaniu jest VW Tiguan, odświeżony dość gruntownie, udoskonalony technicznie. Również Nissan X-Trail zyskał zupełnie nową stylistykę, zupełnie zmieniono też układ napędowy. Mieliśmy przyjemność sprawdzić, jak jeździ nowość z Japonii.

BMW natomiast odświeżyło model X7, a my wypróbowaliśmy topową wersję M60i z 8-cylindrowym silnikiem o mocy 530 KM.

W segmencie sportowych aut, poza emocjonującymi 630 KM w Maserati MC20 Cielo pojawi się nowość ze stajni Ferrari. To model 296 GTS z techniką przeniesioną z Formuły 1. Napędza je hybrydowy silnik o mocy 830 KM.

Natomiast 1000 KM oferuje nowy, elektryczny Hummer, samochód, który dotychczas budził skrajne emocje. Autami elektrycznymi próbują zasypać Europę producenci z Chin. Na rynek w Niemczech wchodzą trzy niedrogie modele koncernu BYD. Czy zyskają popularność? Opisujemy te modele w aktualnym wydaniu.

Kia Ceed, Skoda Karoq, Audi A8 L w naszych testach

Zaczynamy od testu porównawczego, w którym występują przebój Forda – Kuga i Citroen C5 Aircross z hybrydowym napędami. Który z nich zapewnia lepsze osiągi, więcej wygody i lepiej się prowadzi?

Polecamy również test, w którym dokładnie sprawdziliśmy Kię Ceed 1.5 o mocy 160 KM. Auto w testowanej wersji kosztuje 130 tys. zł. W zbliżonej cenie można też kupić Skodę Karoq 1.5 TSI. Wybór należy do kupujących. Oba auta są wystarczająco wygodne i przestronne.

Dużo więcej przestrzeni oferuje niewątpliwie Audi A8 L, z silnikiem V8 w sam raz dla prezesa. Ewentualnie możemy zaproponować elegancką i luksusową limuzynę z napędem elektrycznym – Mercedesa EQS. Przedstawicielom niższego szczebla zarządzania możemy polecić VW Arteona 1.4 TSI. Natomiast każdemu miłośnikowi motoryzacji życzymy choćby krótkiej przejażdżki Porsche 718 Caymanem GT4 RS. Niby 500 KM to nie jest rekordowa moc, ale wrażenia z jazdy będą niezapomniane.

Używane BMW 3 Audi A4 i Mercedes klasy C: który wybrać

Jest też prestiż i luksus w skromniejszym wydaniu i za mniejsze pieniądze. Porównujemy trzy auta za 50 — 70 tys. złotych. A które auto wybrać? Polecamy lekturę porównania. Poza tym warto przeczytać test 5-letniej Dacii Duster, która przejechała 60 tys. km i po tak długim w sumie użytkowaniu można pokusić się o ocenę jej trwałości i niezawodności.

Piszemy też o coraz wyższych cenach za naprawy samochodów i coraz droższych częściach zamiennych i podzespołach. Dotyczy to zwłaszcza najmłodszych modeli aut.

Jak rozmawiać z policjantem?

Podpowiadamy właśnie, jak należy rozmawiać z policjantem podczas kontroli drogowej. Od tego może zależeć zarówno wysokość mandatu, jak i inne konsekwencje. A my rozmawialiśmy z pracownikiem stacji diagnostycznej, w której wielu z nas przedłuża ważność dowodu rejestracyjnego. Rozmawiamy z nim o obecnej sytuacji stacji diagnostycznych i o tym, co może je czekać wkrótce.

Poza tym porady m.in. o tym, jakie konsekwencje mogą grozić za jazdę ze zbyt ciężką przyczepką.

Na zakończenie wydania jak zawsze to, co najpiękniejsze. Tym razem mogliśmy się z bliska przyjrzeć najnowszej elektrycznej limuzynie BMW i7 w Kalifornii.

Miłej lektury!