• Hybryda plug-in zastosowany w nowym spiderze pochodzi z rozwiązań stosowanych w Formule 1
  • Nawet z silnikiem V6 w układzie hybrydowym z jednostką elektryczną Ferrari nie traci wiele z ducha rasowych sportowców
  • Osiągi godne najlepszych maszyn z Maranello – przyspieszenie do dwustu w 7,9 s i prędkość maksymalna powyżej 330 km/h

Jeśli Ferrari 296 jest wyposażone w hardtop, który można złożyć w ciągu 14 s na postoju i podczas jazdy z prędkością do 45 km/h, to wtedy w nazwie modelu pojawia się skrót GTS (od Gran Turismo Spider).

Stylowy spider napędzany jest umieszczonym centralnie za kabiną silnikiem V6 o kącie rozwidlenia 120 stopni, rozwijającym moc 663 KM. To drugi silnik 6-cylindrowy, który kiedykolwiek został zainstalowany w Ferrari. Jednak zupełnie inaczej niż 67 lat temu, nowe V6 połączone jest w systemie hybrydowym plug-in z silnikiem elektrycznym, dostarczającym dodatkowej mocy 167 KM. Tę jednostkę zasila wysokonapięciowy akumulator o pojemności 7,45 kWh, co wystarczy, żeby Ferrari 296 GTS przejechało ok. 25 km w trybie czysto elektrycznym.