Najtańszy B-MAX jest wyposażony w benzynowy silnik 1.4. W bazowej wersji Ambiente otrzymujemy m.in.: ABS z EBD, ESP, kontrolę trakcji, komplet poduszek powietrznych, centralny zamek z pilotem, wszystkie szyby sterowane elektrycznie, radioodtwarzacz CD/MP3, podwójną podłogę bagażnika i oczywiście system panoramicznych drzwi bez słupka B. Niestety w podstawie nie otrzymujemy nawet manualnej klimatyzacji, która wymaga dopłaty 4500 zł.
Po Focusie B-MAX jest drugim modelem Forda, który posiada w ofercie trzycylindrowy silnik EcoBoost o pojemności 1 litra (od 60 000 zł). Mały motor benzynowy z turbodoładowaniem w zależności od wersji generuje 100 lub 125 KM mocy. Motor standardowo występuje z systemem Start/Stop. Pozostałe silniki to: wspomniany 1.4 Duratec o mocy 90 KM oraz 105-konny 1.6 Duratec Ti-VCT, który jako jedyny jest sprzężony z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów PowerShift. Dla zwolenników Diesli przygotowano natomiast jednostki TDCi – nową 1.5 o mocy 75 KM lub 1.6 o mocy 95 KM.
Nowy Ford B-MAX - ceny:
Galeria zdjęć
W tym segmencie liczy się pomysłowość – skoro w Oplu Merivie zastosowano nietypowy układ drzwi otwiera-nych „pod wiatr”, to w nowym rodzinnym Fordzie nie mogło zabraknąć równie innowacyjnego rozwiązania
2350 mm głębokości ładunkowej. Dzięki składanym oparciom (w obu rzędach) przewieziemy długie przedmioty