Sześć lat od debiutu to idealny moment na lifting modelu obecnego na rynku. Jeep właśnie podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku zaprezentował Wranglera na 2024 r. Auto ma ułatwiać jazdę po bezdrożach, a zdejmowanie dachu ma być prostsze. No i oczywiście ma teraz większy ekran na środku deski rozdzielczej. Ogólnie lista wyposażenia będzie dłuższa, a wygląd nieco odświeżony.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Jeep Wrangler — ma być lepszy w terenie
Zaczynając od technicznych aspektów, nowy Jeep Wrangler będzie miał pływającą tylną oś Dana 44 HD z przełożeniem 1:100, która ma być bardziej wytrzymała w terenie. W aucie będzie fabryczna wyciągarka o udźwigu do 3600 kg i możliwości holowania pojazdów o masie do około 2250 kg.
Montaż tej opcjonalnej wyciągarki jest prostszy za sprawą zmian w grillu. Jest teraz mniejszy i został zoptymalizowany pod kątem dopływu powietrza do komory silnika. Zmienią się też nieco reflektory, zderzaki będą mogły być stalowe, a koła będą miały inne wzory.
Jeep Wrangler — miękki dach i wielki ekran
Wewnątrz pierwsze skrzypce gra 12,3-calowy ekran multimediów z systemem Uconnect 5. Ekran wymusił też zmianę nawiewów pośrodku deski rozdzielczej. Teraz jest to wąski kanał pod wyświetlaczem.
Dodatkowo będzie więcej poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane fotele w 12 kierunkach, system ostrzegania przed kolizją i zaawansowany tempomat. W ofercie pojawił się również elektrycznie składany miękki dach.
W wersji hybrydowej dostępna będzie opcja Power Box, dodająca cztery gniazda 120 V i łącznej mocy 30 A. Do nich będzie można podłączyć zewnętrzne urządzenia, co może się przydać szczególnie tym, którzy pracują w terenie.
Jeep Wrangler — w USA V8, w Europie hybryda
W Ameryce klienci będą mogli wybierać pomiędzy silnikiem 2.0 Turbo, 3.6 V6 i 6.4 HEMI V8. Oczywiście będzie również hybryda Plug-In o łącznej mocy 381 KM i momencie obrotowym wynoszącym 637 Nm. W Europie prawdopodobnie dostępny będzie jedynie napęd zelektryfikowany.
W USA Wrangler wyjedzie na drogi jeszcze w tym roku. Z kolei europejska specyfikacja zostanie ogłoszona w okolicach IV kwartału 2023 r.