Nowy silnik 5.0 V8 dostępny zarówno w wersji 90, czyli z nadwoziem krótkim, jak i 110, czyli z dłuższym rozstawem osi, oznacza, że mamy do czyniena z najszybszymi wersjami Defendera w całej historii tego modelu. Doładowane kompresorem 8 cylindrów w układzie V dysponuje mocą 525 KM, momentem obrotowym 625 Nm i pozwala na rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w 5,2 s Defenderowi 90, natomiast odmianie 110 - w 5,4 s. Obydwie mogą osiągać maksymalną prędkość 240 km/h w akompaniamencie soczystego brzmienia wydobywającego się z wydechu.
Land Rover Defender V8 – dynamiczny styl
Żeby łatwiej okiełznać taki potencjał, Defender V8 otrzymał zmodyfikowane zawieszenie z nowymi, sztywniejszymi sprężynami i amortyzatorami; grubsze drążki stabilizatorów, zmienioną kalibrację 8-stopniowej skrzyni biegów, oraz nowy elektronicznie sterowany, tylny mechanizm różnicowy. Jak każdy Defender, tak i V8 ma napęd na obydwie osie, ale system Terrain Response 2 został dodatkowo wyposażony w tryb Dynamic, który dopasowuje pracę pokładowych systemów do dynamicznego stylu jazdy, m.in. poprzez usztywnienie pracy zawieszenia i szybsze reakcje na ruchy pedałem gazu. Pod kątem optymalnych osiągów koordynuje też pracę takich systemów jak Torque Vectoring by Braking (sterowanie momentem obrotowym), Traction Control (kontrola trakcji) i nowy Yaw Controller (system kontroli znoszenia), pozwalając kierowcy na stałe utrzymanie panowania nad samochodem i cieszenie się z jego potężnych możliwości na każdej nawierzchni.
Nie obyło się oczywiście bez kosmetyki nadwozia i wnętrza, dzięki której już na pierwszy rzut oka łatwo odróżnić V8 od pozostałych odmian Defendera. Objęła ona m.in. 22-calowe alufelgi spod ramion których widać niebieskie zaciski 20-calowych tarcz hamulcowych, dwie podwójne końcówki układu wydechowego i dyskretne oznaczenia „V8” na drzwiach. We wnętrzu standardem jest mi.in. skórzana tapicerka Ebony Windsor z zamszowymi wstawkami i kierownica obszyta Alcantarą z chromowanymi, satynowymi łopatkami do zmiany biegów.
Land Rover V8 – Carpathia Edition
Dla klientów, którzy poza osiągami cenią sobie także unikalny styl modelu, Land Rover przygotował ekskluzywną wersję V8 Carpathia Edition, która wyróżnia się dachem, maską silnika oraz tylną klapą polakierowanymi w kontrastowym kolorze Narvik Black, a także specjalną półmatową powłoką na lakierze Carpthian Grey, która zabezpiecza go przed zadrapaniami zarówno na parkingu jak i przed krzakami w terenie. Powłoka ta wykonana jest z satynowej folii na bazie polieuretanu i nadaje się do recyclingu. Co ważne, ceny edycji specjalnej (przynajmniej na rodzimym rynku brytyjskim) są identyczne jak „zwykłych” V8 i startują z poziomu 98,5 tys. funtów za odmianę 90 i 101,1 tys. funtów za wersję 110. Polskie cenniki powinniśmy poznać w najbliższych dniach.